TIPS :  Atasi susu Merudum ketika haid



Tip nya ialah….makan pisang masa kedatangan haid. Ada yang berpendapat pisang salah satu buah-buahan berangin. Untuk saya sendiri, pisang ok jer untuk di makan walaupun masih menyusu anak. Malahan pisang adalah buah yang mempunyai banyak khasiat.


ANDA PERLU TAHU………….

Ketika kedatangan haid, wanita akan kehilangan kandungan kalsium dam magnesium dalam badan. Ini secara tidak langsung boleh menyebabkan pengurangan penghasilan susu badan / susu merudum.

Bagi mereka yang risau “kalau makan takut baby kembung perut ..”, anda boleh menganbil supplemen semulajadi Shaklee yang boleh membekalkan anda dengan kandungan kalsium dan magnesium yang diperlukan oleg seorang ibu menyusu.

Apa akan jadi kalau tak ambil supplemen? – jawapannya : badan anda tak cukup kalsium dan magnesium.

Apa jadi kalau tak cukup 2 zat itu? – selain boleh mengganggu penghasilan susu, anda mungkin akan mengalami kesakitan tulang dan sendi serta rasa lemah dan lesu. Lenguh-lenguh pinggang dan belakang tu jangan cakap la.

Apa cara terbaik? – minum air dengan banyak, makan pisang…hihi…jaga pemakanan dan ambil supplement yang sesuai supaya susu badan makin berkhasiat dan banyak dari hari ke hari. Selagi kita menyusu, badan memerlukan zat yang mencukupi barulah penghasilan susu badan bombastic lagi fantastic!

nak tau Set menyusu Shaklee jom klik sini .

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *