8 Jenis Makanan Perlu Anda Tahu Untuk Cepat Hamil

Salam Semua sahabat-sahabat yang mencari tips untuk hamil, di sini saya ada sedikit sharing tentang pemakanan yang meransang kehamilan , tanpa kita ketahui sebenarnya pemakanan seharian pun memainkan peranan penting. kenapa Pemakanan yang bernutrisi sangat penting ? Nutrisi jenis makanan yang dikategorikan memang memiliki banyak pengaruh terhadap kesuburan yang mempengaruhi baik lelaki ataupun wanita.Kualiti sperma suami juga sangat mempengaruhi terjadinya kehamilan, karana ini juga merupakan hal utama yang paling membantu dalam proses kehamilan.
Nutrisi makanan yang tepat sangat dapat membantui menunjang sel sperma menjadi lebih sihat dan boleh memberikan hasil yang anda harapkan bersama pasangan. 


 
Jom kita double check makanan dan nutrisi seharian untuk suami isteri kalau boleh masukkan dalam menu-menu harian kita yea 🙂 


1. Susu dan produk olahannya
Seorang wanita yang ingin hamil harus bisa memenuhi sekitar 1000 mg kalsium setiap hari, atau sekitar 8 gelas susu. Selain itu, boleh juga mengamalkan keju dan yoghurt.

2. Karbohidrat kompleks
Makanan dari biji-bijian diyakini banyak mengandung karbohidrat kompleks ini. amalkanlah secara teratur untuk membantu meningkatkan kesuburan.

3. Sayur dan buah-buahan
Sumber vitamin untuk lelaki dan wanita ini ternyata juga mengandungi zat fitokimia dan antioksidan, yang dapat menahan radikal bebas agar hormon reproduksi tidak terganggu. 

4. Daging ayam
Sebuah penelitian menyebutkan bahawa wanita punya kemungkinan lebih besar untuk mandul jika kekurangan zat besi. Untuk itu, perbanyak ambil zat yang dikandung daging ayam ini.

5. Telur
Ternyata, telur juga menjadi salah satu makanan membantu untuk meningkatkan kesihatan reproduksi, melalui zat kolin dan protein yang banyak dikandungnya.

6. Sayuran hijau
Selain mengandung antioksidan, sayuran hijau seperti kangkung dan bayam juga memiliki zat besi yang banyak. Nutrisi tersebut dapat mempertahankan agar siklus haid tetap lancar.

7. Biji-bijian dan kacang-kacangan
Tidak hanya mengandung omega 3 yang memberikan efek langsung terhadap level hormon, tetapi jenis makanan ini juga mampu meningkatkan masa subur pada wanita.

8. Minyak zaitun
Minyak yang satu ini juga mengandung banyak zat omega 3. Manfaatnya, terutama untuk peningkatan kesuburan reproduksi lelaki dan wanita.


Selain mengamalkan pemakanan ini, anda juga boleh amalkan set kesuburan shaklee , di mana penuh dengan nutrisi dan zat yang diperlukan untuk membantu tahap kesuburan suami isteri . 


Details Set Kesuburan Shaklee klik  di sini 🙂  set kesuburan shaklee

Apakata Doktor ? 


Apakata mereka yang dah mencuba ? 


20130912-161458.jpg

Jangan berputus asa … jom kita mencuba , berusaha , berdoa .. Pasti ada rezeki cuma antara lambat dan cepat .. In Shaa Allah .. 

Jom dapatkan dengan saya yg teristimewa ini :- 

CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

hubungi saya dapatkan yang terbaik 🙂  

Kawasan COD 

Bandar Seri Putra – Bangi , Putra Makhota , KLCC , KTM Mid Velly , KTM Seputeh , KTM Salak Selatan , KTM Bandar Tasik Selatan , KTM Serdang, KTM Kajang , KTM UKM , KTM Kajang , KTM Batang Benar , KTM Nilai 




Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *