Phytocol Shaklee Turunkan Kolestrol Saya


KOLESTROL ! 
Ramai yang hadapi masalah kolestrol tinggi tapi masih amalkan pemakanan yang kurang sihat.Berapa banyak kolestrol kita ambil dalam makanan kita untuk sehari? Mengikut diet seimbang atau berlebihan ? fikirkan balik apa yang kita makan untuk sarapan , tengahari , petang dan malam .

Ini Jadual yang di cadangkan untuk sehari.

Jika :-

Sarapan anda nasi lemak ? atau Mee goreng ?
Makan tenghari anda nasi goreng + Tomyam ?
Makan Malam anda nasi putih + kari ayam + udang goreng ?

Wow dah lebihkan 🙁 

Rakyat Malaysia memang kaya dengan pelbagai jenis makanan, tidak kira tinggi kolestrol ataupun tidak.Begitu juga kita terpulang pada diri ingin amalkan gaya pemakanan yang bagaimana :). Tetapi saya percaya masih ramai yang tidak boleh tinggalkan makanan yang lazat-lazat di malaysia ni, termasuklah saya sendiri.

Tahukah anda , dengan masalah kolestrol kita mengundang penyakit lain juga? seperti jantung dan strok. jadi jangan pandang remeh pada masalah kolestrol yang di hidapi.

Bagaimana cara -cara untuk mengetahui simptom anda menghidap penyakit kolestrol tinggi?? Penyakit ini boleh dikesan melalui ujian darah kita. Jangan kerana hanya kita berbadan kecil dan berat maintain , kita abaikan check up sepatutnya .Pentingnya bagi semua untuk mengetahui tahap kolesterol. Jumlah kolesterol darah adalah ukuran paling biasa bagi kolesterol darah. Ia adalah jumlah yang anda perolehi dari keputusan ujian. Kolesterol diukur dalam miligram per desiliter darah (mg/dL). Tahap kolesterol sebanyak 200 mg/dL atau lebih meletakkan diri anda dalam kategori berisiko tinggi dan menjadi penyebab untuk anda bertindak.


Bagaimana Phytocol Shaklee Turunkan Kolestrol Saya ?

Kelebihan phytocol-shaklee  
  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.


Apa Fungsi Fitosterol;-

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda.

Bahasa mudahnya, Fitosterol ni akan menghalang kolesterol daripada diserap kedalam salur darah. Memanglah ada juga kolesterol tu yang akan terlepas, tapi at least ia dalam jumlah yang minima.

Kajian telah menunjukkan yang Fitosterol ni lebih efektif dalam menurunkan paras kolesterol berbanding dengan Beta Glucan. Paling penting ianya membantu menurunkan paras kolesterol secara semulajadi.

Terbukti :- 


Jadi dapatkan phytocol-shaklee  anda sekarang dengan saya. 


CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa






Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *