6 Langkah Mudah Memulakan Perniagaan Dikala Hadapi GST

Assalamualaikum Para Pembaca yang budiman sekalian. Alhamdulillah kali ini  Entri kita Mengenai Memulakan Perniagaan di kala kita hadapi GST . 

Menulis Entri kali ini rasa berkobar-kobar pula sebab dah rasa nak sangat menambahkan pendapatan keluarga yelah kan dengan segalanya dikena TAX. Kita pun kenalah bertindak untuk membantu diri kita supaya tidak kelam kabut jika kewangan bulanan dah dihujung tanduk sebelum sampai ke akhir bulannya. 



TIdak Di nafikan , Kadang-kadang sebelum memulakan perniagaan itu, hati kita akan berdolak dalik. ” Ok ker perniagaan ini?” , ” Untung Ke?” . ” Ada orang beli kew?” Dan Macam-macam lagilah kah.. Tetapi kenapa fikir negetif dahulu ? sedangkan kita belum mencubanya.Bak kata pepatah saya , “Belum cuba belum tahu, Dah cuba senyum selalu”.Kita perlu yakinkan diri kita untuk lebih produktif dan maju ke hadapan seiring dengan lajunya pengeluaran wang untuk perbelanjaan seharian.

Kadang-kadang ada juga yang terdetik dalam hati tu, “Dia banyak idea , ramah mesra bolehlakan ” JIKA INGIN BERJAYA BUANG PERASAAN ITU !!. dulu saya pun macam tu, tapi sekarang saya buang segala prasangka,saya bangkit demi diri sendiri dan keluarga .walaupun saya bekerja , mempunyai rumah tangga,suami dan anak-anak itu bukan alasan bagi saya jika ingin berjaya. Kerana impian saya ingin menjadi surirumah yang berjaya.

Saya sertai Perniagaan apa ? 

Alhamdulillah saya bersama shaklee, Rasa sangat bertuah kerana bukan sahaja menitik beratkan mengenai penjualan malah kami di ajar untuk balancekan dengan ke agamaan (islam). Konsep kami mahukan harta bekalan didunia dan diakhirat.


TERUSKAN PEMBACAAN DISINI,ANDA AKAN TEMUI SATU BENDA YANG AMAT MENARIK!!
KENAPA SAYA MEMILIH SHAKLEE DAN BUKAN YANG LAIN ? 

Kerana saya telah jatuh cinta dengan shaklee sejak permulaan menggunakannya, dan automatik saya rasa ingin kongsikan kebaikan menggunakan shaklee.Selain itu berbezanya shaklee ini , kita mendapat 2 keuntungan iaitu keuntungan harga runcit dan keuntungan bonus :). Menarik kan. 

selain itu ,jika kita mendaftar untuk mendapatkan harga ahli (diskaun 20-30 peratus dari harga runcit) dan tak semestinya buat bisnes. Kalau sekali beli boleh jimat RM15. 10 kali beli dah jimat RM150. Jimatkan?
1 :: Langkah Permulaan  :: 

 MESTI PILIH GROUP SAYA

Apa Yang BEST SANGAT Group Kami Ni Dan Tiada Pada Group Lain?

Kami Latih Anda Sampai Pandai Dan Expert! Tak Percaya? Tengok ni 🙂 

Group Jutawan Shaklee Paling ROCK – ASB Mega Seminar 2014

*Group kami adalah satu-satunya group Shaklee yang ada bapa-bapa penyayang yang memang 110% support isteri untuk berjaya! Mereka expert tentang ilmu blogging dan ajar kami 🙂 kami bagi anda jaminan 200 peratus untuk sokongan dan dokongan sehingga anda berjaya. Kami sedia membantu sehingga anda faham tentang selok-belok online marketing dan produk knowledge

Sejurus selepas anda berdaftar dengan kami, anda akan dimasukkan ke dalam kumpulan rahsia yang mempunyai pelbagai informasi tentang rahsia kejayaan kami dan master-master terdahulu dalam bisnes Shaklee. Dari perkara yang asas sehinggalah yang lebih “advance” hinggakan anda akan berasa sangat teruja dan tak sabar untuk memulakan langkah pertama dalam perniagaan.

2:: Langkah Perniagaan :: 
CARA JOIN GROUP SAYA DAN BERDAFTAR 

Anda boleh mendaftar dengan 2 cara iaitu sama ada:
Membayar yuran pendaftaran sebagai ahli Shaklee sejumlah RM80.00 (Semenanjung) atau RM90.00 (Sabah/Sarawak).
ATAU membeli barangan Shaklee melebihi 200 points/mata iaitu lebih kurang RM680.00 (Semenanjung) atau RM850.00 (Malaysia Barat).

Hubungi / mesej / Whassap :  saya di talian : 017 305 3031 
dan SAYA AKAN URUSKAN SEGALANYA

CUKUP MUDAHKAN …. 

               MENARIKNYA LAGI ? 
2:: Langkah Perniagaan :: 

KELAS BIMBINGAN

Ada sesetengah di antara kita masih belum terdedah dengan mana-mana perniagaan dan masih tidak tahu bagaimana ingin mulakan. Jangan bimbang group kami ada menjalankan kelas-kelas bimbingan.

Majoriti ahli di bawah kumpulan saya adalah ibu-ibu (surirumah atau ibu berkerjaya), jadi memang tak dapat nak hadir kelas selalu. ‘Kelas’ kami adalah flexible. 

Semuanya ada di hujung jari. Hanya melalui alam maya. Tak perlu meeting sampai lewat malam. Menariknya, sambil layan keluarga pun boleh hadir ke kelas kami ini.

Salah 1 contoh kelas online kami :- 



Latihan alam realiti juga disediakan. Depends on request dan tentunya semua bermula dengan ZERO, tak tahu apa-apa. Itulah gunanya PENAJA ANDA. Penaja anda adalah upline. Ibarat MAK kepada anda, coach anda, cikgu anda. Dalam kumpulan kami, mak di ajar untuk bertanggungjawab sehingga anak-anak berjaya.

Lihat disini, group kami sedang menjalankan sesi pembelajaran di HQ Shaklee. Apa yang best lagi kelas kami ini? Boleh bawa anak-anak dan suami. Seperti saya semasa kelas marketing baru-baru ini, saya bawa suami dan anak-anak saya. 

Kelas ASB ini pada 28 march 2015 kami ada serentak di 3 negeri iaitu Selangor , Sarawak dan kelantan. Alhamdulillah.


Buktinya ini :- Kelas Anjuran ASB KAMI

Di Selangor HQ:




KESAN DARI INI :- 

3:: Langkah Perniagaan :: 

TIDAK PERLU MODAL 
Shaklee tidak memerlukan modal yang besar pun tau.

Memadailah daftar Ahli Shaklee RM80.00 (Semenanjung) atau RM90.00 (Sabah & Sarawak).Haa Semurah ini sahaja kita perlukan sepanjang hayat.murah kan :). Dengan modal sedikit ini, kita boleh kembangkan lebih dari itu.

Tak perlu ribuan ringgit kerana stok dan penghantaran akan diuruskan 100% oleh pihak Shaklee 

4:: Langkah Perniagaan :: 

KELEBIHAN AHLI SHAKLEE 

Anda akan dapat berjimat dengan membuat pembelian dengan harga ahli. On top of that, setiap pembelian anda, anda akan diberikan points dan ditukarkan kepada wang tunai pada setiap bulan.

Bukan Wang tunai sahaja , malah banyak lagi ganjaran-ganjaran yang akan di tawarkan dari shaklee dan khas dari group kami sahaja !! 

Nak tahu bagaimana ganjaran dari group kami sehebat mana? kenalah join dahalu pasti anda teruja .. 
6:: Langkah Perniagaan :: 
KEJAYAAN 

ANDA BERHAK HEBAT !! KEJAYAAN MILIK SETIAP INSAN ..

Setiap yang ingin berjaya mestilah datang dari diri kita sendiri, Dengan usaha , Doa dan Tawakal.


diari Saya dan Shaklee :-


Assalamualaikum. . Nok crite sikit hari ni..
Tak nak baca tak apalah.. yang nak baca terima kasih ..
–☆ dulu saya dengar org kata mkn shaklee elok lepas bersalin.. tp saya tak peduli pon..
Saya siap cakap shaklee ni mesti mahal..saya tak mampu!!
–☆tetiba nuha terkena eczema teruk.saya cari la Google..ya Allah banyaknya pasal shaklee.bagus sgtke? Tak pelah.saya call sid. Nak beli biarlah mahal pon..demi anak
——–● ya Allah sebenarnya tak mahal pon.x sampai rm 30..tiub besar lak tu..boleh pakai lama..
–◇7 bulan lepas tu !!pastu tetiba dalam group bersalin tetiba cam lepas sorang2 join shaklee.. best sngt ke?
——》contact salah sorang kawan tye.. apa yg bestnye?
>>>>>>>>>> lepas diterangkan tetiba rasa menariknya.. apsal dr dulu aku lembap sngt detect bende ni… terima kasih Maziah Jamaludin
••• episod masuk ahli shaklee dr nak makan sendiri jd nak share ngn org pulak..sebb dah jatuh hati.. eh karang marah pulak si cinta saya Encik Arlimnye … jgn salah faham jatuh hati dengan esp shaklee masa tu..
•••sebb berbaloi sgt..dgn setabĂšng tu mcm2 leh dpt –>kulit halus mulus-> bertenaga->pastu leh kurangkan berat jugak-> eczema saya pon dah 90%pulih->gastrik yg selalu buat sy masuk wad dulu pon dah say bye bye.. byk lg rasanya..maunya tak buat kita jatuh cinta?
•••bersalin anak kedua bebetol sy amik set berpantang shaklee ONLY.. xde jamu2..Alhamdulillah berat trun 14kg..strech mark makin pudar.. lagilah rasa syg bangat shaklee.. nak tau cmne leh trun tu kene tye personel la.. hehe
••• hati dah berkobar2 pulak nk buat bisness sebab tgk kawan2 best je..tgh bulan dpt bonus.lepas tu boleh tlg org sekali supaya lebih sihat
•••Ya Allah sungguh tak terkata sebabnya mmg best ahli shaklee bawah group saya ni..rugi dr dulu x ambil peluang.
••• sekarang GST pula dtg bg tumbukan padu pada hati.. alahaiii… lagilah rasa nak bisness dgn bersungguh2 tau.. tersepit msti ada jln akan jadi besar..

••• Alhamdulillah saya dlm group yg betol utk mencapai impian saya utk berjaya seterusnya membantu suami.. jaga anak2 dirumah sambil berbisness dan tglkan kerja opis ni.. macam lyna noh(maklumlah company sama dulu) , idola sy lagi ? mestilah Adilah Manaf Celikvitamin

••••akanku teruskan perjuanganku..gapai impianku..semoga Allah permudahkan dan membantu niat suci isteri dan seorang ibu..
Terima kasih yg sudi baca..
Nota saya dan shaklee..
Nak join jugak hubungi saya

‪#‎butiksihatcomel‬

#0173053031
‪#‎rugitakcuba‬
.

KEJAYAAN MILIK KITA !!!
HUBUNGI SAYA  SEGERA 🙂 


                                                      


CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031

FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *