Assalamualaikum semua , Kencing Manis atau diabetis adalah salah satu di antara penyakit yang semua orang tidak mahu kerana seperti yang sedia maklum, jika paras bacaan diabetis yang tinggi boleh akibatkan anggota badan kita dipotong, kebiasaanya adalah kaki.

Kencing manis merupakan salah satu diantara 10 penyakit pembunuh utama di Malaysia di samping strok / angin ahmar, tibi dan barah paru-paru. Statistik terbaru , 17 peratus daripada penduduk di Malaysia penghidap kencing manis atau Diabetes Mellitus.

Kaki Kena Potong memang sinonim dengan kencing manis.Tindakan memotong kaki ini adalah untuk menyelamatkan pesakit daripada kuman kencing manis terus merebak keseluruh badan dan seterusnya membawa maut.

Petikan daripada Utusan : “AMPUTASI ialah suatu keadaan di mana sebahagian atau keseluruhan anggota unjuran (limb) seperti kaki atau tangan hilang sama ada akibat masalah kongenital, trauma atau pembedahan. Manakala istilah amputi ialah seseorang yang telah melalui proses amputasi (pemotongan).Amputasi selalunya adalah pilihan terakhir yang disarankan oleh doktor bagi merawat keadaan yang tertentu. Ianya jarang mendapat reaksi yang positif dari pesakit.Biasanya, kaedah amputasi ini disarankan sebagai langkah untuk menyelamatkan nyawaseseorang pesakit sekiranya cara-cara lain sudah tidak berkesan.”

                                           

Ketahui 10 Gejala kencing manis di bawah :-

Perhatikan harian kita , adakah kita mengalami gejala-gejala tersebut ? JIKA YA ! jangan lengahkan, cek paras kolestrol kita di hospital ataupun di klinik.

Cegah dan turunkan paras bacaan sebelum kita terlambat !! 

Di antara  boleh kita lakukan selain makan ubat hospital  :-

1) Amalkan diet yang seimbang , kurangkan pengambilan makanan yang terlampau manis .

2) Melakukan aktiviti sihat seperti bersenam.

3) Perbanyakkan minum air kosong

4) Boleh amalkan makanan superfood

5) Boleh buat sendiri jus turunkan kencing manis ni :-

Potong dadu buah peria dan epal hijau untuk memudahkan blend buah. Campur kesemua bahan dan blend sehingga hancur.Amik penapis dan tapis. Kemudian, buang hampas.Boleh diminum begitu saja atau boleh sejukkan dalam peti sejuk. Tetapi rasanya amat pahit sekali . 
6) Gantikan penggunaan gula kepada madu dalam membuat minuman terutamannya

7) Boleh mengamalkan Vivix shaklee ataupun Set Diabetis Shaklee yang mudah , senang , sedap dan selamat

Antara kebaikan yang bakal diperoleh oleh pengamal minuman Vivix adalah seperti berikut:
Mampu mengawal kepekatan gula dalam darah yang disebabkan oleh pengambilan unsur karbohidrat yang tinggi setiap hari. Polifenol yang terkandung didalam anggur muscadine melambatkan penyerapan karbohidrat ke dalam darah sekaligus dapat mengelakkan peningkatan kepekatan gula.
Vivix juga mampu mencegah rintangan insulin. Sel badan yang gagal memberi respon kepada insulin dikatakan menjadi punca utama berlakunya pertambahan paras gula dalam darah. Resveratrol akan menjadikan badan anda kembali peka kepada insulin. Resveratrol yang terkandung dalam sirap Vivix adalah 10 kali ganda lebih tulen berbanding sumber yang lain.
Vivix mampu mengurangkan komplikasi akibat kencing manis yang semakin kritikal. Penglihatan pesakit kencing manis akan semakin kabur dan dengan mengamalkan sirap Vivix, penglihatan yang kabur akan kembali normal.
Saya amat mencadangkan sirap Vivix ini untuk menurunkan paras gula didalam darah dan mengelakkan jangkitan kuman semakin merebak ke bahagian-bahagian lain badan. In Shaa Allah 
Lihat yang telah berjaya ini :- 

Cegah dan turunkan paras bacaan sebelum kita atau orang tersayang terlambat !! 

Hubungi saya untuk dapatkan yang istimewa.

                                    CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031

FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem


3 comments
  • fahmy shuhaimi
    October 12, 2015 at 11:23 pm

    Wahh. Terima kasih atas perkongsiannya. Ibu saya juga mengambil vivix sebagai usaha untuk mengawal kencing manis. Alhamdulillah selama 20 tahun lebih menanggung derita kencing manis, kini ianya terkawal dengan konsisten mengambil supplemen dan vivix. Namun, nasihat doktor jangan diabaikan ya!

    Reply
  • Noraizah
    October 25, 2015 at 5:46 pm

    Alhamdulillah tuan fahmy … 🙂

    Reply
  • AmyZana
    March 10, 2016 at 1:25 pm

    Takutnya bila baca simptom diabetes tu

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *