Kebiasaanya kita hanya terkenal dengan kanser payudara di kalangan wanita . memang di akui,  kanser prostat tidak terkenal seperti kanser payudara, tapi sebenarnya kanser prostat  adalah pembunuh senyap tertinggi bagi kaum lelaki. ramai sahaja kaum lelaki yang rasa tiada apa-apa dan tidak endah dengan Kanser Prostat ini.

Di Malaysia, tiada kajian spesifik dilakukan berhubung gejala penyakit ini, namun berdasarkan statistik pada 2012, dianggarkan lebih 1.1 juta lelaki negara ini menghidap kanser prostat. Ia diletakkan sebagai pembunuh lelaki nombor empat selepas serangan jantung, kencing manis dan darah tinggi

kanser-prostat

Hampir 90% kaum lelaki tidak tahu pembengkakan boleh berlaku sekitar awal usia 30 tahun. Sesiapa sahaja berisiko diserang kanser prostat ini jika tiada penjagaan dan pencegahan awal. Pencegahan awal ini sangat penting untuk mengawal pembengkakan kalenjer prostat.

Menurut Pakar Sakit Tuan, Dr Rashid ,

 kanser prostat ialah ketumbuhan yang bermula dalam kelenjar prostat. Dalam beberapa kes, kanser ini membiak dengan perlahan sehingga penghidap tidak mengalami sebarang simptom atau menyedari kewujudannya.

Lama-kelamaan ia akan membesar serta mengelilingi prostat. Jika tidak ‘dibunuh’ dengan segera, ia boleh merebak ke tulang belakang yang mengundang risiko lebih besar.

“Peringkat satu dan dua hanya membabitkan 5 peratus kanser di sekitar kelenjar. Peringkat tiga pula ia mula merebak ke sarung kelenjar prostat atau vesikal seminal. Dan tahap empat yang dikategorikan serius ialah kanser mula merebak ke pundi kencing, dubur, paru-paru dan tulang.

“Serangan ke atas tulang belakang boleh menyebabkan seseorang mengalami sakit belakang malah boleh mengakibatkan lumpuh,” katanya.

kanser-prostat

Cuba cek tanda-tanda ini ada atau tidak pada anda :-

peringkat awal, kanser prostat biasanya tiada apa-apa Tanda. Tetapi jika bengkak memberi kesan uretra atau kanser prostat mula merebak, berikut adalah beberapa tanda-tanda yang biasanya akan terjadi:

  • Kerap membuang air kecil, terutamanya waktu malam
  • Mengambil masa yang lama untuk membuang air kecil
  • Ketika membuang air kecil akan rasa sakit
  • Ketika ketawa atau batuk akan terkencing / terkeluar air kencing
  • Tidak boleh kencing berdiri
  • Terdapat campuran darah dalam air kencing atau air mani
  • Alami mati pucuk

Tidak semua masalah kencing berdarah , atau sukar kencing adalah berkaitan dengan kanser prostat, anda dinasihatkan membuat pemeriksaan terlebih dahulu

Cara Kesan Kanser 

Untuk mengesannya diperingkat awal, anda boleh membuat ujian Ujian melalui kaedah Prostate-Specific Antigen (PSA) boleh mengenal pasti sama ada protein yang dihasilkan oleh tisu prostat normal atau tinggi. Bagi lelaki bawah 40 tahun, bacaan normal ialah pada paras 2.5 sementara bagi yang berumur lebih 50 tahun ialah 4.

Jika bacaannya lebih daripada paras itu, anda perlu membuat pemeriksaan lanjut melalui beberapa kaedah bagi memastikan sama ada anda dihidapi kanser atau tidak. Seterusnya mengunakan kaedah DRE (Digital Rectal Examination) , doktor akan memasukkan jari ke dalam dubur , jika kalenjer lembut ia normal , jika keras ia tanda-tanda kanser . Selain itu , ultrasound, CT Scan (Computed Tomography Scan) atau MRI (Magnectic Resonance Imaging). dan Biospy.

Kanser prostat ini boleh di cegah dengan konsisten mengamalkan vitamin E . 

Rawatan Alternatif Kanser Prostat Selain Pembedahan .

rawatan-kanser-prostat

Antara Kaedah rawatan kanser prostat ialah dengan pembedahan membuang prostat .

TETAPI kini terdapat alternatif atau ikhtiar lain selain melakukan pembedahan tersebut, iaitu dengan ikhtiar amalkan vivix shaklee.

Resveretrol yang terdapat dalam vivix mampu membantu membantutkan pembentukan sel-sel kanser. Resveretrol mempunyai potensi hebat dalam mencegah dan terapi untuk kanser . Vivix juga membantu pulihkan sehingga ke peringkat sel kita.

rawatan-kanser

 

penawar-kanser-2

Pengambilan Vivix ini adalah usaha untuk kita kembali sembuh. Dalam pada Tubuh yang sihat adalah hasil kombinasi pengambilan makanan yang berkhasiat, senaman dan memenuhi keperluan nutrisi. Pengambilan Vivix ini akan membantu untuk penghasilan sel-sel yang sihat.

Jika anda salah seorang yang alami masalah Kanser Prostat, saya sangat sarankan anda untuk mencuba Vivix Shaklee ini sekarang.

Janganlah berfkir terlalu rumit demi kesihatan.

HANYA DENGAN SEBOTOL VIVIX INI, KITA MAMPU MENGUBAH MASA DEPAN KITA KEMBALI SIHAT .

boleh membuat pembelian online dengan hanya satu klik di bawah :- 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=909356f33e0f20f0bc5737c086ed9234

klik di sini Panduan mudah untuk Pembelian Secara Online

 Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

    atau boleh hubungi aizah : 017 305 3031

ikhtiarvivix

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *