Assalamuaikum semua, Kanser serviks memang di geruni oleh setiap wanita kerana ia melibatkan aset terpenting kita. menurut kajian , kanser serviks adalah pembunuh kedua pada wanita . Jadi sama-samalah kita menjaga aset terpenting kita ini . In Shaa Allah.

kanser ini boleh menyingah kepada sesiapa sahaja tidak kira usia , walaubagaimanapun mengikut kajian wanita yang berusia 40-50 berisiko tinggi diserang kanser serviks. Kanser serviks atau pangkal rahim ini disebabkan oleh virus Human papilomavirus (HPV).

Semoga artikel ini menjadi panduan untuk saya dan rakan-rakan sekalian untuk lebih prihatin terhadap faraj kita untuk mencegah kanser serviks . Jika rakan-rakan aizah yang sedang mengalami masalah kanser serviks, aizah harap cara atasi yang akan aizah kemukakan nanti dapat membantu untuk ikhtiar sembuh . In Shaa Allah .

Tanda-tanda awal kanser serviks :- 

1) Berlakunya pendarahan di faraj kita secara tidak normal .
Ramai wanita yang didiagnosis kanser serviks ini apabila alami pendarahan tidak teratur. Kanser serviks boleh merebak ke tisu yang berdekatan, ia juga boleh mewujudkan kapilari yang baru dan tidak normal yang mudah pecah dan boleh akibatkan ia pecah dan alami pendarahan . Jika pendarahan berlaku didalam tempoh haid ( pendarahan yang banyak / luar biasa) , Selepas melakukan hubungan seks , selepas menopaus ataupun selepas melakukan pemeriksaan pelvik. Selain itu terdapat jangkitan pada organ serviks dan keradangan serviks.

ANDA PERLU BERJUMPA DOKTOR untuk pemeriksaan lanjut, cara ini boleh jadi tindakan awal untuk cegah kanser serviks.

2) Keluar cecair yang luar biasa dari faraj 
Cecair atau keputihan memang biasa keluar pada setiap wanita. Tetapi jika lelehan cecair bertambah dan banyak berlaku di iringi dengan berbau busuk dan keluar tidak menentu . cecair keputihan yang keluar lebih teruk , pucat , berair mungkin berwarna coklat ataupun bercampur dengan darah.

JIKA ANDA ADA GEJALA INI BERJUMPALAH DENGAN DOKTOR .

Image result for peradangan serviks


3) Kesakitan pada Pelvis . 
Kesakitan pelvis ini normal jika ia berlaku semasa haid. walaubagaimanapun jika kesakitan pelvis ini berlanjutan lebih lama dan kerap berlaku , ini mungkin tanda awal kanser serviks .

Image result for pelvis
4) Berasa sakit ketika melakukan hubungan seks 

Hubungan seks yang sangat menyakitkan, ini sangat merbahaya kemungkinan kanser serviks sedang berkembang . selain sakit , mungkin juga akan dapat rasa ketebalan didalam faraj dan keputihan yang berbau busuk.

5) Sakit ketika membuang air kecil 
Semasa membuang air kecil , seakan terasa seperti pedih , terbakar dan terasa saluran terlalu sempit . Ini berlaku dikhuatiri kanser serviks merebak ke tisu berdekatan. walaubagaimanapun , terdapat juga sakit ketika membuang air kecil ini hanya kerana air kencing kotor , jangkitan yis atau penyakit kelamin . Oleh itu , perlu membuat pemeriksaan doktor terlebih dahulu .

6) Tidak Dapat Kawal Pundi Kencing 
Kehilangan kawalan pada pundi kencing ialah masalah utama pada pesakit kanser serviks, Selain ditambah pula darah dalam air kencing . ini menunjukkan kanser serviks merebak ke kawasan berdekatan.

7) Kaki Bengkak 
Wanita yang didiangnosis dan telah disahkan mengalami kanser serviks akan mengalami bengkak dan sakit di bahagian kaki sehingga menganggu aktiviti seharian kita.

8) Kehilangan berat badan 
Bila diserang penyakit kanser , sistem imun bekerja kuat untuk melawannya. sejenis protien
(cytokines) memecahkan lemak lebih tinggi dari biasa . Jadi dia akan menurunkan berat tanpa kita berdiet .

9) Tempoh haid lama dan banyak 
Tempoh haid yang terlalu lama dari biasa salah satu tanda awal kanser serviks. Selain itu, haid di katakan berat apabila darah keluar terlampau banyak dan mungkin perlu menukar pad setiap 2 jam sekali. Ada juga sesetengahnya hanya alami masalah hormon, fibroid, folid. apa-apa pun jika anda alami masalah ini, wajib berjumpa doktor .

10) Sentiasa Keletihan 
walaupun sudah rehat secukupnya, badan anda tetap rasa terlalu letih dan tidak bermaya. bila diserang kanser, sel-sel darah merah akan digantikan dengna sel darah putih untuk melawn penyakit ini, ini boleh menyebabkan anemia dan boleh buatkan rasa keletihan, hilang selera makan dan tidak bermaya.

JIKA ANDA ADA TANDA-TANDA DI ATAS , PERGILAH BERJUMPA DOKTOR UNTUK PEMERIKSAAN .

Kanser rahim terdapat empat peringkat :- 


ATASI KANSER SERVIKS DENGAN VIVIX SHAKLEE 

Disyorkan yang alami kanser serviks mengamalkan vivix shaklee ini kerana vivix mengandungi kaya dengan Resveratrol dan Ellagic Acid yang membantu kawal dan hentikan sel-sel kanser daripada merebak. 

Jadi penting amik ambil dan amalkan vivix untuk pesakit kanser .

Vivix membantu membina balik sel-sel yang rosak akibat diserang kanser . 

Sel-sel rosak yang telah dibetulkan ini akan kembali kepada proses semulajadi untuk mati yang dipanggil proses apoptosis dimana proses ini menyebabkan sel kanser semakin berkurang dan akhirnya terbantut. 

Terdapat kajian dari Universiti Missouri pada tahun 2013 menemui bahawa kombinasi resveratrol (kandungan utama Vivix!) dan radioterapi mampu membunuh lebih banyak sel kanser berbanding terapi sahaja.


Alhamdulillah mereka sudah mengamalkan vivix dan dengan keizinan Allah , Dengan keajaiban Allah dan bantuan Vivix yang mengandungi sumber alam ciptaan Allah ini , 
ramai yang telah
berjaya bebas dari kanser . 
Ayuh , kini giliran anda pula merasai dan mendapat 
kesihatan yang lebih baik 
dan 
BEBAS KANSER 


In shaa Allah , aizah ingin memimpin tangan awak untuk membantu pulih dari kanser serviks dari merebak lebih parah dan merosakkan aset terpenting kita . 
-Salam sayang dari aizah –
HANYA DENGAN SEBOTOL VIVIX INI, KITA MAMPU MENGUBAH MASA DEPAN KITA KEMBALI SIHAT .

Saya ingin membantu anda , hubungi sahaja saya di :- 
atau boleh membuat pembelian online dengan hanya satu klik di bawah :- 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=909356f33e0f20f0bc5737c086ed9234


 Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *