Kayap memang sakit dan bisa-biasa badan dibuatnya. Orang-orang tua dulu berpesan , jangan sampai kayap bertakup nanti lagi bahaya. Jadi memang dari dulu la risau kalau terkena kayap ni. Kayap ni sebenarnya disebabkan diserang satu virus iaitu virus varicella zoster (VZV).

Kulit kita adalah organ yang terbesar di tubuh kita , kulit memang selalu dan mudah terdedah pada pelbagai pencemaran, lantas sangat mudah di jangkiti pelbagai masalah seperti jerawat , jeragat , panau dan kayap.

Kebiasaanya, urat saraf akan terkesan dengan serangan kayap ini, Selain itu , dia serang sati-satu tempat sahaja d bahagian tubuh kita contohnya di dada atau pingang.
Di Antara tanda-tanda kulit di serang Kayap ialah :- 

Tanda-tanda awal :-

1) Demam , rasa tersangat penat dan Kepala tersangat sakit 
2) Sakit , rasa Kebas dan Panas di kawasan yang di serang

Selepas 3 ke 5 Hari , tanda-tanda di kulit akan muncul 

1) Tompokan merah akan timbul dan sangat pedih 
2) Gelembung air warna kekuningan pula akan muncul
3) setelah berlaku no 1 dan 2 , dalam masa 2 hari gelembung air tadi berubah warna dan jadi kerus , lama kelamaan ia berubah kering .

Rawatan kayap yang selamat dan berkesan 

Untuk menghalang kayap menyerang dan lebih merebak , sebagai ikhtiar kita perlu ambil supplement semulajadi yang selamat di gunakan.
sakit memang sakit kalau kena kayap ni , boleh menganggu akiviti harian kita pun ya. 
Ikuti Kisah sahabat saya yang alami Kayap Di bahagian muka .
hanya Allah sahaja yang tahu betapa peritnya waktu itu . 

Puan Siti Norhayati.

Ingat lagi Ramadhan 2011, tragedi diserang penyakit kayap. Kene tang muke plak tu. Habis separuh muke seblah kanan melepuh2. Masuk Wad 5 hari sebab effect pada mata jugak. Makan ubat Acyclovir 5x sehari. So, mmg tak boleh menunaikan ibadah puasa langsung! 

Lepas kena discharge, selain teruskan makan Acyclovir dan sapu dalam mata, Along Hadhatina Mkb bagi makan NUTRIFERON.
NUTRIFERON ni untuk boost balik sistem imunisasi yang dah jatuh/lemah. Alhamdulillah, berkat kuat semangat nak sembuh dan tak henti consume ubat & supplement Shaklee dari Along, kayap-kayap tersebut bertempiaran lari meninggalkan muke…
LECITHIN pun consume jugak lepas tu sebab kayap ni tinggalkan parut hitam kat kawasan yang di’jajah’ kayap tu. Memang jadi “two face” bile daftar masuk LLB di UiTM. Belajar tetap Belajar. Ubat makan jugak. Dalam 5 bulan berturut-turut makan LECITHIN dan jua B COMPLEX, warna kulit muka dah sekata balik. Dah takde ‘two face’. 

Thanks to Emak Hajjah Nur Huda yang tak henti2 menjaga kakak time berkayap tu, Along- sebab buat research pasal kayap and bagi supplement SHAKLEE NUTRIFERON, LECITHIN & B COMPLEX TU… serta adik beradik laien yang menggembirekan hati dengan menggelar kakak si KAYAPA. Kikikikiki~

 Bila sakit jangan risau, YAKIN PADA ALLAH. Sebab setiap sesuatu tu datang dari Allah. Bila dah cukup time, Allah akan ambil yang didatangkan tu. Kayap ni dia bagi, then bile dah usaha dan YAKIN PADA DIA akan sembuhkan, dia ambil balik kayap tu. FAITH IS EVERYTHING!

Alhamdulillah, lihat ni dah baik dah  kayap yang sangat menyeksakan tu

Apa yang Puan Siti Norhayati ini ambil untuk ikhtiar kayap ialah :- 

kredit gambar : celikvitamin.com
Seperti mana puan norhayati sampaikan ini

Bila sakit jangan risau, YAKIN PADA ALLAH. Sebab setiap sesuatu tu datang dari Allah. Bila dah cukup time, Allah akan ambil yang didatangkan tu. Kayap ni dia bagi, then bile dah usaha dan YAKIN PADA DIA akan sembuhkan, dia ambil balik kayap tu. FAITH IS EVERYTHING!

Jadi kita perlulah berikhtiar sebaik mungkin , dan seterusnya yakin pada Dia yang meyembuhkan. 
Yang penting jangan sesekali pernah putus asa untuk sembuh . 
saya nak sangat bantu anda ikhtiar dengan set kayap shaklee seperti puan norhayati amalkan ini. boleh hubungi atau membuat pembelian online seperti dibawah :- 
boleh membuat pembelian dengan klik di link di bawah ini atau hubungi saya terus di :- 

Pembelian secara online :-

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9c2aef8bf511d208ee623850400a7f9e

Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.
Atau terus call dan whatsap Saya :- 
Jangan Ragu-ragu untuk bertanya ,

 saya sangat ingin membantu anda untuk kembali sihat . 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *