Ramai yang mencari Cara hilangkan jerawat dan parut jerawat tetapi sedarkah kita dalam masa yang sama ada beberapa cara itu salah sehingga jerawat kita itu menjadi parut jerawat yang dalam dan sukar dihilangkan? . Mahu hilangkan jerawat dan parut jerawat dengan berkesan perlu ada cara yang betul dan selamat. Siapa yang tidak inginkan wajah yang cantik dan mulus tanpa jerawat dan parut jerawat kan ? majority boleh dikatakan semuanya tidak mahu di tumbuhi jerawat.
Jom kita bongkar 6 kesalahan yang mungkin sering kita lakukan pada jerawat kita 
1) Membasuh muka 
Kita kerap membasuh muka sewaktu jerawat timbul di wajah kita , dengan harapannya supaya jerawat cepat sembuh dan mati . Cara ini adalah salah kerana ia boleh membuatkan kulit kita semakin berjerawat dan berminyak . haaa lepas ni berhati hati ya . 
2) Peluh 

Bila kita berpeluh , adakah kita terus lap di muka ataupun biarkan sahaja sehingga dia kering sendiri? apa yang kita perlu lakukan ialah kita perlu lap segera peluh di wajah, jangan biarkan ia peluh kering dengan sendiri dan seterusnya meresap masuk ke dalam kulit .

3) Picit 
picit ini memang popular la kan, selalu kita memicit jerawat untuk cepat pecah dan pulih. TETAPI tanpa kita sedari, cara kita memicit jerawat perlu ada langkah yang betul . Silap haribulan jerawat yang kita picit itu akan meninggalkan kesan parut yang dalam dan kekal dan jerawat pula lambat sembuh kerana kemungkinan kuman dari jerawat akan meresap jauh ke dalam kulit kita . haaa lepas ni jangan picit jerawat sebarangan .

4) Rawatan 
Bila kita membaut rawatan jerawat, jangan buat sehingga jerawat pulih dari luaran sahaja . Kajian menunjukan pemulihan untuk satu jerawat memakan masa 6 minggu sehingga 12 minggu. jika 1 minggu jerawat hilang dan kita hentikan rawatan atau ubat , secara dalaman kita belum sihat sepenuhnya dan kemungkinan jerawat akan timbul kembali.

5) Makanan
Pemakanan juga kita perlu jaga untuk hilangkan jerawat dengan mudah . Jika kita alah pada kakacang, lebih elok kita hentikan dahulu pengambilan yang berunsur kekacang. begitu juga makanan yang terlampau berminyak.

6) Pemilihan Produk 
Kita kemungkinan tertipu akan janji janji manis produk yang pakai tidak sampai seminggu kesemua jerawat tiada dan muka berubah halus dan gebu. Ingat ya kajian menyatakan 6-12 minggu masa untuk pulih sepenuhnya . Cek dahulu apa bahan yang ada didalam produk tersebut . pastikan tiada bahan merbahaya , pastikan tiada alkohol, pastikan ada kelulusan KKM , pastikan halal , pastikan produk tersebut ada landmark study dan kajian saintis . Jangan kerana dia murah dan testimoni gempak sahaja terus kita beli dan tampal dimuka.

Jika sekali kita tersalah pilih produk, kemungkinan bukan membantu penyembuhan tetapi akan merosakkan lagi kulit luaran dan sel-sel kulit kita. Ini jelas akan membantu jerawat akan timbul lagi dan apa yang kita tidak mahu parut jerawat sukar di hilangkan dan bersifat kekal .

Kita mempunyai pilihan untuk hilangkan jerawat kita dengan selamat dengan pelbagai cara tanpa menggunakan bahan-bahan merbahaya dan akan menudharatkan diri kita .

Jom dengar rakaman video seorang ibu ini yang menceritakan pengalaman dalam mencuba hilangkan jerawat dan parut jerawat yang degil .


[ LIANG-LIANG PORI MENGECIL DAN PARUT JERAWAT HILANG ]

.
Assalamualaikum..
Saya ingin berkongsi pengalaman saya sepanjang mengamalkan Vitamin hebat Shaklee ini..
Sebelum ini saya mengambil set vitamin Shaklee untuk menghilangkan jerawat, tetapi secara tidak langsung saya sedar parut-parut jerawat saya cepat pudar dan hilang..
Ini adalah antara set vitamin yang saya ambil bagi memastikan kulit saya seimbang.
 ESP Shaklee Vitamin C Vitamin E 


Kombinasi antara Vitamin E + Vitamin C + Esp sangat-sangat superb hasilnya. Saya juga menggunakan Vitamin C sebagai masker pada waktu pagi dan Vitamin E sebagai masker diwaktu malam..
Hasilnya setelah mengamalkan vitamin tersebut adalah : 
 Liang2 pori di wajah saya yang besar dahulu akibat kesan jerawat kini semakin kecil dan tertutup.
 Blackhead & Whitehead berkurang
 Ketika saya mengenakan bedak di wajah juga kelihatan lebih rata dan flawless.
 Tak perlu belanja yang besar untuk mencari produk-produk yang mahal.
 Kini saya kurang ke mana2 spa untuk membuat facial,kerana kulit saya kini tidak seperti dahulu yang banyak dengan masalah.
 Kulit saya bertambah sihat dan anjal.
 Saya tidak lagi terpengaruh dengan lambakan produk yang merbahaya di luar sana
 Kulit kekal lembap dan lembut serta tidak berminyak 
 Kurang mengenakan mekup yang tebal dan merimaskan
 Kulit sihat secara semulajadi 
 Tampil lebih yakin.
Hanya dengan vitamin Set Kecantikan Shaklee saya dapat mengembalikan kulit remaja saya yang dahulu di mana pernah dirosakkan oleh bahan-bahan kimia yang melekat di wajah saya kerana berpikiran singkat untuk tampak cepat cantik sebelum ini.

Apabila saya mula mengenali vitamin Shaklee baru saya sedar sebenarnya kecantikan luaran itu perlulah terlebih dahulu kita mengutamakan penjagaan dalaman . Yakni dengan mengkonsume vitamin yang cukup mineral, antioksidan, membantu penghasilan kolagen dan reproduktif. Mencegah itu lebih baik daripada merawat.
Sekian sahaja perkongsian dari saya,segalanya adalah asbab untuk kita berikhtiar selebihnya Allah jualah yang mengizinkan. In Sha Allah..
P/s ringkas : Pilihlah bahan-bahan semulajadi yang selamat digunakan.

Alhamdulillah produk shaklee adalah selamat . Produk shaklee adalah satu-satunya mempunyai landmark study , yang mengkaji terlabih dahulu sebelum mengeluarkan sesuatu product oleh saintis shaklee .
Produk shaklee mempunyai sijil halal dan mendapat kelulusan KKM . Dan paling bagus produk shaklee tiada campuran bahan-bahan merbahaya dan larangan .

pada tahun 2017, usia produk shaklee ialah 102 tahun di dunia , ya di dunia . bayangkan dah berjuta orang ambil produk shaklee ini dan sangat berpuas hati . Pilihan produk shaklee adalah terbaik untuk diri kita dan keluarga .

KINI TERDAPAT SKIN CARE TERBAIK DARI SHAKLEE YANG MEMBANTU PERCEPATKAN HILANGKAN JERAWAT.

iaitu youth shaklee

youth shaklee telah di kaji selama 8 tahun dan juga telah dipaternkan. youth skin care ni sesuai untuk semua jenis kulit . mereka yang telah memakai youth shaklee semuanya sangat berpuas hati dan happy tau . tengok ni :-

1) 
Jerawat dan parut jerawat semakin hilang 

Untuk menghilangkan jerawat dan parut seperti wanita di atas saya amat cadangkan tuan puan amalkan vitamin shaklee ini . In Shaa Allah kita ikhtiar segala penyembuhan adalah dari Allah .

Pilihlah yang terbaik untuk diri kita dan kulit kita untuk sihat sepanjang hayat .

Untuk mendapatkan set jerawat shaklee ini boleh hubungi saya . In Shaa Allah saya sedia membantu .

Hubungi saya di :-

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  ðŸ™‚

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :- 

Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……

2 comments
  • Mamaanisshop.com
    August 12, 2017 at 12:38 pm

    Kak sal pun terbiasa kalau ada jerawat naik..suka picit..hihi..

    Reply
  • Mamaanisshop.com
    August 12, 2017 at 12:39 pm

    Kak sal pun terbiasa kalau ada jerawat naik..suka picit..hihi..

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *