Artikel ini akan kupaskan dengan lengkap cara hilangkan jeragat, punca jeragat dan cara mengatasi jeragat.Sebelum aizah jelaskan mengenai cara hilangkan jeragat dimuka dengan berkesan ini, aizah ingin tanya ” Setuju atau tidak ramai yang ingin hilangkan jeragat dengan cepat dan berkesan” ? Jika jawapan anda setuju. TAHNIAH ! anda telah berada di artikel yang betul dengan apa yang anda cari untuk atasi masalah jeragat yang praktikal dan berkesan . Sesiapa sahaja mampu memiliki kecantikan tanpa jeragat .

Apakah Jeragat ? 

Akibat daripada pengumpalan sel-sel kulit yang telah mati dan terdapat pembentukan minyak di liang-liang muka ia akan memberi kesan kesan tompokan hitam di wajah kita. Kebiasaanya tompokan hitam ini banyak timbul di kawasan pipi, dahi , hidung dan dagu.

Jom kita baca apa punca jeragat dekat muka kita ni . Jika kita serius nak hilangkan jeragat , kita wajib baca punca ni dulu . Baru mudah kita nak hilangkan jeragat kita. 

 Punca Terjadinya Jeragat

 1) Persekitaran 

Persekitaran kita yang semakin tercemar membuatkan kita hirup udara yang tidak segar dan kotor . Bila kita hirup udara yang tercemar, ia akan tingkatkan radikal bebas dalam badan kita.

2) Tekanan perasaan 

Tahu tak , tekanan atau stress ditempat kerja ataupun hanya dirumah menjadi punca utama jeragat timbul. Bila kita dalam keadaan tertekan , radikal bebas akan meningakat dalam badan kita . radikal bebas adalah punca paling utama terjadinya jeragat hitam dan degil di wajah. Lagi banyak kit stress lagi banyak jeragat di muka .

3) Sinaran UV 

Sinaran matahari akan tembus ke kulit wajah yang sebabkan kulit wajah kita hasilkan pigmen hitam ( jeragat) .

4) Tersalah pakai produk 

Niat di hati ingin cantik berseri , mulus tanpa jeragat , jerawat dan kedutan tetapi kita perlu membuat pemilihan produk yang tepat supaya kita terhindar daripada produk yang hanya menjanjikan kecantikan yang cepat tetapi sebenarnya ada kandungan merbahaya yang menyebabkan kulit muka rosak dan tumbuhi jeragat yang banyak dan degil.

Kita dah tahu kan apa punca jeragat ni , jom kita tahu cara atasi dan petua nak hilangkan jeragat pula .

Apa yang boleh membantu kita untuk tangani jeragat degil kat wajah kita ni ?

  1. Basuh Muka 
    • Kita perlu jaga kebersihan kulit kita , basuh kulit muka kita dengan pencuci muka 2 kali sehari . Ini disebabkan oleh jeragat berpunca dari lebihan minyak, sel-sel kulit serta radikal bebas di kulit wajah kita. pilih pencuci muka yang sesuai dengan wajah kita , jangan pilih pencuci muka yang buatkan kulit kita akan jdi kering , ini boleh buatkan kulit kita lagi banyak minyak dan hasil jeragat .
  2.  Jus Lemon
    • Kandungan  asid alpha hydroxy dalam jus lemon membatu pertumbuhan sel-sel kulit yang baru. Pastikan kita pilih lemon yang segar. Caranya, kita boleh celupkan bebola kapas ke dalam jus lemon dan seterusnya letakkan pada tempat bermasalah .
  3. Gunakan Kosmetik yang bebas bahan merbahaya
  4. Ambil makanan yang kaya antioksidan

ADA TAK CARA MUDAH DAN JIMATKAN MASA NAK HILANGKAN JERAGAT ?

Alhamdulillah ada cara yang kita cari tu, dengan mudah dan berkesan .

Iaitu dengan Set Jeragat Shaklee . Ramai dah yang berpuas hati dengan set jeragat shaklee ni . memang rugi besar kalau kita tak cuba .

Untuk atasi masalah jeragat dengan berkesan , aizah share step by step ini . Untuk set jeragat premium, aizah cadangan 3 gabungan produk terlaris untuk cantik kan kulit daripada jeragat ini.

  1. Rawat Sel Rosak 

Masalah jeragat ini aalah sel yang sudah rosak dan menjadi hitam.

Jadi untuk rawat sel-sel rosak ini kita memerlukan antioksidan yang tinggi. Antioksidan yang tinggi bantu memelihara sel-sel kita dan mengantikan sel-sel rosak dengan yang baru.

Jadi sangat bagus kita ambil VIVIX , sebab vivix mempunyai antioksidan yang tinggi.

    2. Cerahkan kulit dan tingkatkan Kalogen

Vitamin C shaklee sangat membantu untuk tingkatkan kalogen dan cerahkan kulit kita .

BESTNYA VITAMIN C SHAKLEE ni , dengan teknologi yang hebat ‘ sustained released’ vitamin c shaklee mampu kekal lama dalam darah. Pengambilan vitamin c yang konsisten dan berterusan telah terbukti dapat mencerahkan kulit menyekat pertumbuhan dan hilangkan jeragat, lambatkan penuaan kulit, melembapkan kulit kita . Dengan vitamin c Shaklee ini juga , kita mendapat kalogen yang bantu untuk menegangkan kulit kita.

3. Atasi Masalah Hormon 

Untuk hilankan jeragat , kita perlu atasi dahulu masalah hormon kita. jika tidak , mungkin anda membeli produk yang paling tapi masih tidak berkesan, jeragat masih timbul . JADI WAJIB STABILKAN HORMON KITA dahulu.

Jadi, GLA Shaklee sangat membantu stabilkan hormon kita. GLA akan bantu kawal paras hormon dalam badan kita ,bila hormon kita stabil, kulit kita menjadi kuat dan sihat seterusnya ia mebantu hilangkan jeragat di muka kita.

4. Halang sinar UV

SInar UV , Sunburn menjadi punca terjadinya jeragat yang banyak di muka kita. Sel-sel mati yang terkena sinar uv akan jadi tompokan hitam dan bila semakin lama , ia semakin merebak dan besar .

Jadi Pengambilan Vitamin E shaklee membantu kesan surburn dineutralkan dan sel kulit kita juga kuat dan tahan bila terkena sinar uv . Istimewa vitamin E shaklee ia tingkat kadar pemulihan , hasilkan kalogen dan bantu mencerahkan kulit hilangkan jeragat.

Ramai dah yang berjaya hilangkan jeragat ni , Berpuas hati sangat . Alhamdulillah .

Terbukti ia sangat BERKESAN . kenapa tunggu lama untuk memiliki set jeragat shaklee ini kalau ia boleh bantu hilangkan kesemua jeragat di wajah kita . 

hubungi saya untuk saya bantu anda .

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :-

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4c57b32df445d8f64c4517de028ff957

 

Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *