Bilangan yang alami masalah mata rabun dan mata silau semakin meningkat sejak akhir-akhir ini. Masalah mata rabun dan mata silau ini boleh menyerang setiap peringkat umur dan golongan . Ada yang masih kanak-kanak sudah mempunyai masalah mata rabun dan mata silau. Ada juga masalah mata rabun dan silau ini oleh kerana terlalu lama memandang skrin komputer, malah ada juga disebabkan masalahsaraf di bahagian mata. Ada yang mempunyai masalah mata sehingga dicadangkan membuat pembedahan oleh doktor. Jadi di sini aizah ingin kongsi tips atasi masalah mata rabun dan mata silau ini sebelum lebih memudharatkan.

Di antara petua yang boleh kita amalkan untuk masalah mata seperti rabun dan silau ini ialah :-

  1. Ambil makanan yang bagus untuk mata kerana mata kita sangat memerlukan nutrien yang baik untuk berfungsi dengan optimum, sebagai contoh kita ambil makanan bervitamin A seperti lobak , asparagus , labu dan sebagainya
  2. Buat senaman mata. Kita boleh lakukan pada setiap pagi atau ketika kita rasa mata kita sangat penat .
    1.  Senaman fokus , boleh ambil sebatang pensel kemudian letakkan menegak dan selari dengan hidung , mata kita fokuskan pada pensel tadi , seterusnya gerakkan ke hadapan dalam jarak 6 inci dan kemudian kehadapankan balik . boleh lakukan 10 kali .
    2. Hangatkan mata , kita boleh buat macam ni . gosok kedua tapak tangan kita sehingga hangat kemudian tutup mata dalam 5 saat . boleh lakukan 3 kali
    3. kita bleh tidur seketika untuk rehatkan mata .
  3. Berikan mata kita rehat secukupnya

Kita sangat penting mengambil nutrisi yang cukup dan lengkap untuk kebaikan mata kita, selain melakukan penjagaan mata seperti petua di atas.

Oleh itu, aizah ingin kongsikan pada semua , bagaimana seorang lelaki ini memiliki mata yang sihat dan doktor juga terkejut dengan result yang di milikinya .

ikuti perkongsian oleh isteri beliau puan hafza aien.

HAFZA AIEN
.
[MATA SIHAT TERPELIHARA DENGAN VIVIX]
.
Assalammualaikum…saya Hafzazuraein a.k.a Hafza Aein..Kalau anda masih ingat lagi..saya pernah tuliskan kisah suami saya yang menghidapi stroke pendarahan sehingga menyebabkan masalah pertuturan..
.
Dan mungkin tamai yang tak menyangka suami saya sekarang makin beransur pulih dari masalah itu..Alhamdulillah saya bersyukur sangat-sangat kepada Allah s.w.t, keluarga dan juga rakan2 yang lain..
.
Tapi kalini saya nak share sikit pasal suami saya juga…yang dah consume dengan Vivix lebih setahun..untuk bantu atasi masalah stroke beliau..
.
Kebiasaanya, orang stroke ini mempunyai masalah mata kan.. Kadang-kadang sukar untuk melihat…akibat dari sel-sel yang dah mati di otak mereka.. Begitu juga dengan suami saya..
.
Pada mulanya, beliau hanya menghadapi masalah pertuturan..Tapi tidak diketahui juga menghadapi masalah mata..mungkin sebab silau..atau pun masalah saraf pada mata..
.
Kami dapat tahu bila membuat pemeriksaan susulan di bahagian Rehab di Hospital..Selepas itu, doktor menyarankan untuk melakukan pemeriksaan mata di bahagian pakar mata..
.
Tapi..apa yang memeranjatkan saya dan juga doktor mata..semua ujian mata yang dijalankan tidak menunjukkan pun beliau menghadapi masalah mata..Malah semuanya ‘perfect’ …Sampaikan doktor pun berkata “Saya sendiri pun tidak dapat bacaan macam ni”
.
Ini lah hasilnya setelah consume Vivix..yang dah lebih setahun..Alhamdulillah..Dengan izin Allah s.w.t…mata suami semakin baik walaupun beliau sudah pun berumur hampir 40 tahun..
.
Malah kalau dilihat pun..tiada satu uban pun ada di kepalanya..dan kelihatan awet muda lagi..Memang terbaiklah Vivix..
.
Terima kasih Vivix kerana menjadikan saya dan keluarga semakin sihat..

Antara testimoni yang lain perkongsian dari Najihah Razali :-

NAJIHAH RAZALI
.
[SILAU MATA MENURUN SETELAH AMALKAN VIVIX]
.
Silau mata Jiha tinggi hingga perlu contact lense khas.
.
Bermula dengan masalah rabun, dah la power tinggi. Ditambah dengan silau pula. Selama ini memang semakin menaik ataupun tak turun-turun silau mata Jiha ni.
.
Mata pun sangat sensitif. Ada masa yang tiba-tiba sahaja sebelah mata keluar air, kelam, tak nampak. Paling cemas kalau masa memandu. Dulu kerja berulang alik dari KL ke Sepang.
.
Tu kalau cuaca biasa, kalau cuaca panas lagi lah hai, rasa mata macam nak tertutup macam ada pemberat.
.
Tapi tu dulu, Jiha perasan sekarang dalam setahun nak kena macam tu pun payah. Memang Jiha amalkan Vivix dan vitamin Shaklee yang lain untuk kesihatan.
.
Tak sangka pula bila buat pemeriksaan mata, bacaan silau menurun. Teruja sangat sebab selama ni tak pernah turun malah asek menaik aje.
.
Jiha akan teruskan pengambilan Vivix dengan lebih konsisten. Harap silau mata akan menurun lagi dan power mata akan menurun juga.

 

Terbuktikan dengan ikhtiar vivix , dia membantu mata kita kembali sihat dan berfungsi dengan lebih baik. Jadi aizah sangat sarankan pada yang mempunyai masalah mata ikhtiar dengan vivix shaklee . Sebelum mata kita lebih teruk dan lebih sukat di ubati , sekarang adalah waktu sangat tepat anda merawat mata dengan selamat dan berkesan.

Tidak perlu lagi berkaca mata dengan power yang tebal , sakit mata apabila terkena cahaya matahari atau sebagainya. dengan vivix , anda berpeluang memiliki mata sihat seperti insan lain .

hubungi saya untuk details mengenai vivix shaklee ini .

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :-

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=bf2f4d60479ee325b2fa8308009230b6

Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *