Betul ke disebabkan penat bekerja buatkan muka kita akan kelihatan tua dari usia sebenar? siapa nak nampak tua ya tak? Bila umur meningkat, memang betul wajah kita turut terkesan mengikut umur itu adalah normal di sebabkan kalogen dalam badan semakin hilang. Selain itu, wanita lebih berisiko lebih nampak tua berbanding lelaki. Ramai yang menutupi masalah wajah dengan hasil solekan yang cantik, namun ia bukanlah tahan seharian, selepas kita membasuh muka, masalah wajah kembali kelihatan. Wajah kita semakin nampak tua dari usia sebenar jika kita sentiasa dilanda penat yang terlampau dan sentiasa tertekan di tempat kerja.

Tak percaya? Cuba nanti selepas basuh muka bersih tanpa hasil solekan, kita tengok di cermin. haaa macam mana ? Ada kedutan yang banyak? ada parut ? ada jerawat ? kulit kering atau kulit kusam ? cuba kenali masalah kulit kita sebaik mungkin.

Jom Semak

apa lagi yang boleh buatkan muka kita kelihatan lebih tua dari usia sebenar kita ;- 
  1. Hormon – Hormon yang berubah boleh menjadi punca wajah dan kulit kita menjadi lebih tua dari usia kita. Ini di sebabkan oleh hormon estrogen yang terganggu. bila hormon estrogen terganggu, produktiviti kalogen dalam badan mudah terganggu.
  2. Tekanan – Tekanan memang menyumbang kepada wajah kita cepat tua tau. Jadi kalau tekanan yang terlampau , kita perlu atasi dengan segera .
  3. Sinaran UV – bila kulit kita sentiasa terdedah dengan sinar uv , ia juga membantu kulit kita menjadi bermasalah dengan jeragat dan juga cepat berkedut . Ini akan membuatkan kita tampak tua.

Tunggu

anda mesti nak tahu macam mana nak buat nak kelihatan lebih muda dari usia sebenar kan ? jom buka video perkongsian saya ini dulu. 

Selain penyelesaian saya sharing dalam video di atas , kita pun boleh juga bergabung dengan beberapa tips ini iaitu :-

  1. Elak minum ais untuk dapatkan kulit wajah yang cantik dan muda
  2. Amalkan tidur yang mencukupi , tidur awal .
  3. Cuba buat senaman senyuman atau selalu senyum . ini juga membantu tau.
  4. Elakkan memakai skincare yang mempunyai merkuri dan bahan terlarang
  5. Amalkan bacaan selawat padasegelas air dan minum setelah bangun dari tidur.

JOM TENGOK ! GAMBAR NI MUKA MEREKA NAMPAK WOW SANGAT !

 

Inilah hasil daripada ambil :-

Set kecantikan Shaklee iaitu :-

  1. Vivix –  Memang superpower untuk cantikkan kulit kita, vivix ni adalah tinggi antioksidan dan sangat bagus untuk kulit iaitu bantu hilangkan jeragat , berparut, kusam, kulit kering , ekzema dan banyak lagi masalah keshatan yang lain.
  2. Vitamin c – Vitamin c membantu meningkatkan kalogen untuk kulit kita, anjalkan kulit , kuatkan imun badan kita , bantu lambatkan kedutan di wajah
  3. Esp – Esp ini pun tersenarai dalam top item shaklee. haa sebab ramai sungguh orang beli untuk mencantikkan kulit. Esp membantu mengantikan tisu dan sel baru pada yang telah rosak .
  4. Vitamin E – Vitamin e membantu mencegah kedutan , kulit lebih anjal, jadikan kulit lebih berseri , Menghilangkan parut
  5. Youth- Adalah skincare yang terlaris di dunia . dia baru sahaja di keluarkan oleh shaklee . kajain selama 8 tahun untuk skincare youth untuk memastikan kita menggunakannya dengan berkesan ,selamat dan semulajadi .kesannya amat luar biasa, jika kita konsisten menggunakan youth , wajah kita kelihatan muda 10 tahun. wowwwww sangat kan .

Badan kita semakin hari semakin berubah semakin berusia , dan badan juga memerlukan zat dan nutrisi bukan sahaja untuk kelihatan cantik dan muda malah untuk kesihatan yang lain juga. Bekerja memang tidak pernah habis dan sentiasa penat dan adakala tertekan, jadi ambillah jalan terbaik ini untuk bantu badan kita kembali segar walaupun kita sibuk bekerja setiap hari .

Jadi hubungilah saya untuk keterangan lebih lanjut atau boleh membuat pembelian online terus di link di bawah ini :-

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  ðŸ™‚

Facebook: Aizah Azlem 

Facebook page : Tips ikhtiar sihat

Youtube Channel : Noraizah Mohd 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *