Gout,terasa ngeri bila teringat rasa kesakitan gout yang membuatkan tidak boleh tidur lena, tidak selera makan dan bagai dicucuk pisau tajam di bahagian diserang gout.Gout memang menyakitkan,orang yang hadapi sahaja yang memahami rasa sakit sehingga menganggu aktiviti harian dan juga pekerjaan.Walaupun majoriti pesakit gout adalah usia emas, tetapi ada juga pesakit gout dikalangan orang muda. Jadi gout ini menyerang tanpa kenal usia.Gout ialah arthritis yang boleh sebabkan keradangan, biasanya gout ini akan menyerang di bahagian satu sendi secara tiba-tiba,ramai yang terkena gout di sendi ibu jari kaki.Ini disebabkan pemendapan kristal asid urik dalam sendi terkena gout.

Jika kesakitan gout adalah sederhana,tidak kerap dan tidak serius, untuk mengurangkan gout, ia boleh dengan cara perubahan cara hidup dan juga diet yang sihat.Tetapi jika serangan gout menjadi kerap dan sentiasa berulang, ini di sebabkan asid urik sangat tinggi.

Cara Atasi Gout yang boleh kita lakukan :-

Selain cara di atas, kita juga boleh amalkan cara di bawah :-

  1. Minum air masak yang banyak, jika boleh berhenti minuman air bergas dan kurangkan air manis.
  2. perlu ambil makanan yang seimbang, banyakkan sayur-sayuran,buah-buahan.
  3. Jika anda merokok berhentilah merokok, ia sangat membantu
  4. Lakukan senaman
  5. Mengambil vitamin yang boleh membantu mengurangkan dan menghilangkan gout

Saya ingin kongsikan dengan anda, yang sudah berjaya hilangkan gout dengan amalkan vitamin semulajadi shaklee ini

TESTIMONI 23 : ZAINAB MUHAMMAD
.

[SERANGAN GOUT BERKURANGAN SELEPAS KONSISTEN AMALKAN VIVIX]
.

Assalamualaikum w.b.t

Saya ingin menceritakan kesan pengambilan Vivix kepada nenek suami saya, Limah bt Abdullah yang berusia 86 tahun. Nenek merupakan penghidap gout sejak dulu lagi dan juga mengalami masalah darah tinggi.
.

Gout kerap menyerang nenek sejak tahun 2017. Sangat kerap sehinggakan beliau pernah demam akibat bengkak pada kaki. Apabila beliau tersalah makan sudah pasti, gout bertandang.
.

Beliau terpaksa berpantang daripada makan seafood, kekacang, dan sebarang makanan yang boleh galakkan gout berulang.
.

Kesian melihat nenek apabila gout menyerang sehingga tidak dapat berjalan dan terpaksa dipapah. Kami pernah membawanya berjumpa doktor. Walaupun dah makan ubat anti radang, gout masih menyerang 2 minggu kemudian.
.

Sehinggalah pada 23 November 2017, saya menyarankan suami supaya membelikan Vivix untuk nenek sebagai suplemen harian. Bulan pertama amalkan Vivix, nampak kesan positif berlaku ke atas beliau. Beliau nampak cergas sedikit berbanding sebelum ini.
.

Pada 12 Januari 2018, kami ke Kuantan untuk menziarahi saudara dan nenek ikut sekali. Kami juga bimbang dan risau, takut nenek akan sakit pinggang jika berlama-lama dalam kereta. Maklumlah, perjalanan ke Kuantan mengambil masa 3 jam. Tapi, nenek tetap cergas & tidak mengadu sakit. Jika ditanya sama ada sakit atau tidak, pastinya beliau akan jawab begini.
.

“Sakit juga, tapi tak macam dulu dah.”

Bayangkanlah usia nenek sudah tua, badan pun dah sakit-sakit. Nak hilangkan sakit-sakit tersebut memang ambil.masa yang lama.
.

Kini dah botol ketiga Nenek amalkan Vivix. Pada usia nenek dah menghampiri 90an, beliau masih gagah. Semasa kenduri 3 Mac 2018, anak-anak sedara terkejut melihat beliau masih gagah & boleh berjalan. Sedangkan sebelum itu, terpaksa dipapah dan sering mengadu sakit.
.

Walaupun dah amalkan Vivix, kami juga berikan ubat gout apabila beliau rasa bengkak. Hal ini kerana Vivix bukannya ubat tapi hanyalah suplemen untuk bantu lengkapkan nutrisi disamping boleh mencegah.
.

Kami pun happy bila beliau tak mengadu sakit seperti sebelum ini. InshaAllah kami akan terus konsisten berikan beliau Vivix supaya beliau memiliki kesihatan yang baik setiap masa.
.

Inilah Shaklee Effect Nenek saya & Vivix..

baguskan set gout shaklee ini. jadi saya amat cadangkan pada anda, ikhtiarlah dengan set gout ini, mungkin ia serasi dengan anda, dan anda akan sihat daripada gout yang amat menyakitkan itu.

Jadi dapatkan segera set gout shaklee anda hari ini, hubungi saya untuk membantu.

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *