Masalah sembelit memang memeritkan, kalau sembelit teruk boleh jadi buasir. Tetapi ada juga yang sembelit sehingga lebih mudharat sehingga perlu buang usus.takutkan? jadi sebelum sembelit memberikan masalah kesihatan yang lain, wajiblah kita atasi dengan segera. Sembelit ini tidak kenal usia, kanak-kanak sehinggalah dewasa memang ada alami masalah sembelit yang berbezanya adalah teruk ataupun biasa.

Saya ingin kongsikan pada anda juga testimoni yang kini sudah bebas daripada sembelit teruk dan juga buasir :-

TESTIMONI 33 : AIDA AZWANI
.

[TAK SEMBELIT LAGI SEJAK KENAL SHAKLEE]
.

Assalamualaikum..

Saya Aida Azwani Bin Agus Azhar, berusia 33 thn , seorang isteri dan ibu kepada 3 org anak. Saya adalah seorang ibu bekerja. Saya suka gelarkan diri saya Aida.
Semua wanita yang pernah melahirkan anak pasti ada kenangan kan, Ada yang kenangannya manis dan bahagia . Ada yang pahit. Ada yang ngeri macam saya
.

Pengalaman saya melahirkan anak kedua memang sangat manis. Yelah…cahaya ke kedua perempuan pula tu. Siapa tak Happy kan . Proses bersalin saya pun mudah je . Masuk2 labour room, tak sampai 30 minit dah selesai bersalin. Anak saya pun kecik je 2.6kg. So tak de la susah sangat nak teran. Rasa macam nak membuang air besar je..tup2 tengok baby dah keluar.Alhamdulillah.segala urusan di permudahkan lagi dengan adanya suami di sisi sepanjang proses bersalin.
.

Tapi….lepas tu yang saya alami pengalaman yang sangat ngeri. Sejak sebelum kahwin lagi memang saya ada sembelit. Kadang-kadang seminggu sekali baru membuang. Tapi tak teruk. Lepas Minum orange atau buah pisang, mesti lawas punya.Anak pertama anak lelaki sembelit juga tapi tak kritikal. Tapi lepas bersalin anak no 2, sembelit saya jadi teruk sangat.
.

Hari ketiga baru nak pergi membuang.Belum buang lagi saya dah menangis sbb sangat sakit dan takut nak membuang.
.

Sekali tu, saya pegi ke tandas nak buang air besar. Lepas membuang, mangkuk tandas tu dah tukar jadi warna merah. Penuh dgn darah!! Seram sangat. Dah la kita ni baru lepas bersalin. Hilang banyak darah. Tambah pulak dengan sembelit. Memang seksa sangat.
.

Alhamdulillah Allah S.W.T kurniakan saya anak ketiga selepas 6 tahun
Masa berpantang anak nombor 3, saya tak alami masalah ni langsung. Masa tu saya ambil SET SEMBELIT SHAKLEE : VITAMIN C+ OSTEMATRIX+LECHITIN
.

Yang best sekali saya tida bengkak susu sebab apa sbb lechitin tu..wow amazing kan.
Macam-macam Shaklee effect saya dapat kan
.

Takde apa-apa masalah pun. Saya recover lagi cepat dari berpantang anak no 2. Yang paling best, NO SEMBELIT AT ALL!!! Memang saya happy dan teruja sangat. So saya pun tanya dan belajar dari pembacaan dan Mr google , kenapa saya dah tak sembelit selepas ambil Shaklee. Baca punya baca…rupanya sebab OSTEMATRIX.

Image may contain: 1 person, smiling

KENAPA OSTEMATRIX KALSIUM ATASI SEMBELIT???
.

Bagi yang tak tahu apa tu OSTEMATRIX, ia merupakan vitamin yang mengandungi KALSIUM + MAGNESIUM + VITAMIN D. Sebab ni la, pill kalsium shaklee ni YANG TERBAIK BERBANDING PIL-PIL KALSIUM KAT FARMASI. Kandungan Vitamin D dalam Ostematrix ni membantu penyerapan maksimum kalsium dan membantu menyingkirkan kalsium2 yang terlebih.
.

Ingat! Kalisum tak boleh diambil dalam kuantiti yang berlebihan tau…nanti rosak buah pinggang. Sebab tu penting ada Vitamin D sama. Manakala, MAGNESIUM pulak berfungsi untuk melancarkan pergerakan usus dan meyerap air dalam badan. Ia juga merangsang pergerakan otot.
Usus juga merupakan otot terpanjang dalam tubuh kita. So, bila usus digerakkan, sembelit tak berlaku la…
.

Haa..best kan ostematrix ni. Sekarang anak no 3 saya dah hampir 2 tahun. tapi saya still lagi amalkan ambil Ostematrix. Selain dari atasi sembelit, Ostematrix jugak baaaaanyak manfaat lain. Especially untuk kaum wanita. Macam saya yang selalu salah urat kejang kaki.ostematrix dan sah sebahagian hidup saya tak lengakp tanpa ostematrix ni.

Jadi sebelum terjadi apa-apa yang lebih teruk, atasilah segera sembelit dengan set membantu bebas sembelit shaklee ini. saya juga memang ambil set sembelit shaklee sepanajng berpantang. Alhamdulillah berkesan .

Jadi pada yang berminat dengan set bebas sembelit shaklee. hubungi lah saya untuk keterangan lanjut lagi .

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :- 

Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *