Chickenpox memang sakit orang kata, chickenpox ini juga jadi ngeri pada sesiapa yang alami. Sebab chickenpox akan meninggalkan parut yang boleh jadi hodoh pada kulit.haa sebab tu orang yang kena chickenpox ini memang ikhtiar ambil apa-apa yang boleh menghilangkan parut . tetapi wajiblah pilih yang bereksan dan selamat digunakan tanpa bahan merbahaya dan tanpa bahan kimia. Chickenpox ini menyerang sesiapa sahaja tanpa kenal usia,bukan kanak-kanak sahaja tau. Jaga-jaga chickenpox ini berjangkit. Semasa anak aizah terkena chickenpox , doktor kata selepas 12 hari tu , chicken pox akan past turn dekat orang lain.

Jadi kat sini aizah nak sharing dengan semua, apa yang membantu kita cegah chicken pos dan juga bantu hilangkan parut degil chickenpox ini.

Ini pula adalah testimoni yang ambil set chickenpox shaklee. Alhamdulillah sangat berkesan .

TESTIMONI 32 : UMMIE QISYA ZIYAD
.

[PARUT CHIKENPOX HILANG DAN KULIT MENJADI MULUS]
.

Assalammualaikum, izinkan lenda berkongsi pengalaman dijangkiti chickenpox. Sangat berbeza jika kita dijangkiti chickenpox ketika dewasa dan kanak-kanak.
.

Masa itu lenda Ingat lagi bulan puasa, lenda balik ke rumah ibu mertua untuk menyambut Ramadhan. Memang menjadi kebiasaan setiap kali menyambut puasa kami sekeluarga akan pulang ke kampung.
.

Semasa bangun sahur, ketika lenda hendak sikat rambut rasa seperti ada gelembung air di belakang telinga. Mulanya cuma ingat gelembung biasa. Lepas itu terperasan ada gelembung di bahagian tangan , terus terfikir ‘aku terkena kudis buta ke??’
.

Kemuncaknya, apabila lenda buat kerja rumah. Bila badan berpeluh makin naik gelembung air timbul di bahagian badan dan muka. Badan pula mula rase sakit-sakit, kepala mula rasa berdenyut. Dah nak masuk waktu asar, lenda terus lemah tidak boleh hendak bangun. Masa itu badan mengigil kesejukan.
.

Mula muntah-muntah, ibu mertua lenda yang perasan berkemungkinan besar lenda terkena chickenpox, ada beberapa pertua orang lama-lama mak mertua lenda terangkan jika terkena chichkenpox, tapi dlm keadaan yang sakit lenda tak amik peduli, rase hendak menagis pun ade terlalu bisa badan-badan dan terlalu sakit kepala. Petang tu kami mengambil keputusan untuk Pulang ke Johor dan bercadang untuk singgah di rumah emak yang terletak di Segamat.
.

Dalam perjalanan pulang , lenda tidur kerana terlalu sakit sehinggakan tidak mampu untuk membuka mata, dalam perjalanan itu juga kira-kira 2 jam lenda tak pasti berapa kali lenda muntah. sampai sahaja di rumah emak, lenda terus terbaring di bilik.
.

Setelah selesai berbuka puasa kami pun meneruskan perjalanan pulang ke johor, yang mengambil masa kira-kira 3 jam.
.

Sepanjang perjalanan lenda hanya tidur berselimut dan berstokin . Walapaun badan berpeluh tetapi rasa sejuk mencucuk-cucuk.
.

Ketika lenda tidur taklah terasa kesakitannya, tetapi apabila terasa, Allahhu Akbar! Hanya Allah sahaja yang tahu.
.

Betullah kata orang tua tua. Biar kena chikenpox semasa kecik. Tidaklah terasa Sakit sangat. Bila terkena semasa kita dah dewasa, memang sakit yang teramat. Muntah-muntah sehinggakan tiada apa yang boleh dimuntah.
.

Perjalanan ke johor lenda rasa lama sangat, Suami terus menghantar lenda ke bahagian kecemasan, Hospital Sultanah Amin ah (HSA)
.

Sampai di HSA. Tunggu punyalah lama tapi bila berjumpa doktor, doktor cakap lenda demam biasa.ruam biasa. Jadi kami Pulang ke rumah. Tapi keadaan makin teruk.
.

Keesokan paginya lenda pergi ke panel klinik tempat lenda bekerja. Doktor terkejut melihat terlalu besar gelembung yang tumbuh di badan lenda. Doktor hanya mampu beri suntikan untuk meredakan kesakitan dan cuti rehat selamat 2 minggu, Setelah itu lenda pulang ke rumah keadaan makin lemah dengan selera makan pun tiada. Lenda cuba makan nutriferon dan sustained release vitamin C untuk Kuatkan Sistem imun.

Setelah 2 minggu alhamdulillah parut-parut chickenpox semakin kering. Hanya tinggal bekas-bekas sahaja, bayangkan lagi beberapa minggu hendak menyambut hari raya Tapi parut chickenpox sangat teruk.
.

Lenda cuba alternatif lain, iaitu dengan amalkan set radiant 4 Shaklee. Alhamdulilah sangat-sanagt membantu lenda untuk memulihkan semula parut- parut chiknepox terutama di kawasan muka.
.

Syukur sangat sekarang kulit muka semakin licin dari yang dulu berkat amalkan radiant 4. Keyakinan diri kembali semula.
.

Thanks Supermom dan Shaklee.

haaa macam mana? bestttt kan hilang habis parut-parut tu degil tu.memang best la set hilangkan checkenpox ni.

jadi jangan tunggu sampai parut tu jadi kekal kat badan kita. ikhtiarlah dengan set shaklee ini . hubungi saya untuk saya bantu anda :-

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *