Wanita mana yang mahu mahkotanya sentiasa gugur, wanita mana yang sanggup kelihatan hampir botak?. Tetapi kerana azam yang kuat inginkan anak yang sihat dan cukup zat , ibu sanggup dan redha rambut menjadi sedikit dan sentiasa gugur. Bayangkan ketika mandi pun rambut boleh jatuh dengan mudah, apatah lagi ingin menyikat rambut, ia menjadi mimpi ngeri ibu-ibu menyusu. Sekali sikat mungkin hampir segengam rambut gugur. kadang menagis dalam hati rambut yang kita jaga dengan rapi kini luruh satu persatu.Tetapi ibu-ibu kuat demi anak-anak .

wahai suami, mungkin anda rimas melihat rambut isteri yang gugur di merata tempat. Tapi itulah pengorbanan isteri demi anak-anak. Mungkin ada segelintir suami , suka membebel bila rambut di merata-rata. Fahamlah semasa awak membebel itu, hati isteri awak sedang terluka dan menangis. apa kata selepas ini, awak pun bantu untuk sapu rambut-rambut tersebut. Bagi sokongan dan dorongan pada isteri, supaya kuat dan sabar menghadapi cabaran rambut gugur ketika menyusu anak. Bukan isteri awak seorang sahaja alami masalah ini, malah hampir kesemua ibu menyusu alami masalah rambut gugur.

Apa punca sebenarnya rambut gugur ketika menyusu ?
1) Perubahan hormon
akibat perubahan hormon estrogen yang meningkat semasa proses kehamilan,dan pertumbuhan rambut akan terhenti .
Seterusnya dalam 3-4 bulan selepas bersalin, hormon estrogen ini akan kembali kepada paras normal, ketika inilah rambut ibu-ibu akan gugur dengan teruk.
2) Tekanan
Tekanan juga menjadi salah satu punca kepada rambut ibu cepat gugur, jadi jangan terlalu stress ya.
3) Nutrisi
aizah pernah terbaca , ibu menyusu yang tidak cukup nutrisi juga risiko tinggi rambut gugur bertambah banyak. Ibu menyusu memang memerlukan nutrisi yang cukup, bukan sahaja untuk ibu tetapi untuk bayi juga. Jadi jangan abaikan pengambilan makanan yang bernutrisi tinggi. Aizah pun alami masalah rambut gugur ni ketikan menyusu , aizah ambil Vitalea dan esp untuk penambahan nutrisi pada aizah. kalau tak ambil kedua ini mungkin rambut aizah gugur lagi dasyat. Jika berminat boleh hubungi aizah. di www.wasap.my/60173053031/rambutgugur

Jadi ibu-ibu boleh juga ikuti tips di bawah ini untuk mengurangkan rambut gugur sewaktu menyusu bayi :-
1) Pastikan ibu mengambil makanan yang berkhasiat dan bernutrisi tinggi.
2) rambut palsu tidak di galakan pakai, sebab dia boleh merosakkan rambut lagi
3) Cegah daripada membaut rawatan rambut untuk sementara waktu
4) Jika rambut gugur semakin teruk dan memudharatkan, di nasihatkan berjumpalah doktor.

Say doakan, ibu-ibu menyusu kuatkan semangat hadapi cabaran ini, In Shaa Allah ia hanya seketika, nanti kita lebatkan rambut balik ya. Pada para suami pula haruslah bagi sokongan pada isteri. boleh juga hadiahkan ESP dan Vitalea shaklee pada isteri. In Shaa ALlah kita ikhtiar .

Image result for set rambut gugur shaklee

Jadi kepada anda yang ingin ikhtiar dengan set rambutr shaklee ini hubungi aizah di :-

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *