Ramai yang alami masalah angin dalam badan kan, Bukan golongan wanita sahaja, malah golongan lelaki juga ada masalah angin berlebihan dalam badan,Pendek kata angin dalam badan tidak mengenal siapa anda dan berapa umur anda. Bila angin berlebihan, kita perlu berjaga-jaga, kemungkinan pelbagai masalah kesihatan lain pula akan singgah pada kita. Antara paling selalu orang alami akibat angin lebih ini adalah “sebu perut” atau perut sentiasa tak selesa, Selain itu sering sakit kepala dan sakit-sakit badan. Bila angin berlebihan bermaharajalela dalam badan kita, hati-hatilah dan rawatlah segera angin dalam badan untuk kita rasa selesa dan rasa cergas.

Diantara tanda-tanda angin berlebihan dalam badan adalah :-
1) Perut selalu kembung
2) Badan sentiasa rasa lemah
3) Selalu rasa loya
4) Muntah
5) Rasa Sengal-sengal badan
6) Kepala sakit
7) Kulit kering
8)Hilang selera makan
cuba cek ada tak tanda ni dekat kita ?

Ada sesetengahnya angin dalam badan ini akibat oleh masalah penghadaman, angin di simpan dalam usus dan tersekat sukar nak keluar melalui sendawa ataupun kentut. Ada juga disebabkan pemakanan, alah kepada makanan tertentu.Orang tua-tua dulu kata jangan makan makanan berangin, nanti badan banyak angin .

Jadi aizah nak kongsikan kepada semua, satu senaman yang boleh membantu kita keluarkan angin dalam badan. Haa mudah sangat boleh buat dalam rumah kita sahaja.

Jadi kat sini aizah ingin kongsikan pada semua, cara paling mudah nak buang angin dalam badan kita dengan pengambilan supplement shaklee. iaitu
1) Peppermint Ginger
Peppermint ginger Plus daripada shaklee ini terdiri bahan semulajadi iaitu, Halia, Jintan manis,pudina dan juga annise. jadi dengan gabungan bahan ini, peppermint ginger sangat bagus untuk membuang angin dalam badan kita. Jika dulu anda ketuk-ketuk halia dan rendam dalam air, kini dengan ambil tablet peppermint ginger ini sama seperti anda minum air halia tadi, malah lebih berkesan.


2) Garlic Shaklee
garlic pula sebenarnya adalah daripada bawang putih, Jadi salah satu khasiat bawang puteh adalah untuk membuang angin


3) Alfalfa shaklee
alfalfa ini sangat banyak khasiat dia termasuklah melegakan badan bila angin terlalu banyak dalam badan kita,

Jadi jiak anda berminat untuk mengambil set buang angin dalam badan ini, contact saya untuk saya bantu anda .



Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  






Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *