Ramai sebenarnya mengalami masalah bau badan yang teruk. Masalah bau badan ini perlu dipandang serius, kerana masalah bau badan boleh menjejaskan personeliti seseorang. Masalah bau badan jika tidak di atasi segera juga boleh membuatkan kita rasa rendah diri , tidak mahu bergaul dengan masyarakat dan juga ada perasaan malu . Ada sesetengah orang juga di sebabkan masalah bau badan ini , dia sukar mendapat jodoh, jika yang sudah berumah tangga ia boleh jadi masalah .Masalah bau badan yang teruk boleh sehingga perlu membuat pembedahan membuang kalenjer apocrine pada tempat bermasalah.

Jadi memang sangat perlulah kita tangani segera masalah bau badan ini supaya ia tidak semakin parah dan menjejaskan banyak perkara.

Sebelum itu , jom kita kenalpasti dulu punca bau badan yang kita alami. Setiap individu ada bau badan sendiri , kuat ataupun tidak.

1) Punca dari bakteria

Bakteria ini bermula dari peluh kita .

2) Punca Dari Toksin 

Masalah bau badan boleh di sebabkan oleh masalah pencernaan . Akibat daripada bahan buangan terkumpul akan datang masalah sembelit dan sistem pencernaan yang tidak berfungsi dengan baik.

3) Pemakanan 

Pengambilan makanan juga mempengaruhi bau badan kita . Jika kita ambil berlebihan yang berunsurkan kopi, kafien dan bahan masakan berempah ini adalah stu punca masalah bau badan .

4) Faktor Genetik 

Sesetengah orang bau badan ini berpunca dari faktor genetik dan kalenjer yang sangat aktif

5) Kesihatan 

Akibat masalah kesihatan juga boleh sebabkan tiba-tiba badan berbau busuk . kebiasaanya masalah kesihatan yang bersangkut dengan ginjal, kencing manis , hati , jangkitan kuman dan tiroid.

6) Kebersihan 

Ada yang tidak menitikkan kebersihan diri . kemungkinan tidak mandi , tidak gosok gigi , baju juga tidak basuh dan sebagainya .

Jadi Apa yang perlu saya buat ? 

1) Kita boleh mandi dengan lebih kerap, mungkin 3 kali sehari 

2) Elakkan atau kurangkan makanan yang unsur choline seperti bawang putih ,kekacang , rempah 

3) pilih pakaian yang longgar dan fabrik kapas 

4) Cukur rerambut halus yang tumbuh di bahagian ketial dan kemaluan 

5) Pakai deodoran yang sesuai 

6) jika masalah bau badan terlalu serius kemungkinan perlu buang kalenjer apocrine pada tempat bermasalah.

7) Boleh gunakan pewangi 

SAYA DAH LAKUKAN TAPI TETAP BAU BADAN TERUK , MACAM MANA ? 

Masalah bau badan sebenarnya bukan atasi dari luaran sahaja , tetapi wajib juga di rawat dari dalaman kita . kemungkinan kita ada masalah dengan pencernaan contohnya . kita perlu selesaikan masalah pencernaan dahulu untuk atasi masalah badan berbau ini.

jadi sangatlah penting kita ambil set bau badan shaklee ini untuk bantu kita dari dalaman. Sapa tahukan ara ini akan menyelesaikan masalah yang selama ini menghantui kita. 

Selain itu , ia boleh kembalikan rasa keyakinan diri dan tidak perlu lagi kita anti sosial kerana masalah bau badan . 

YA Shaklee Boleh bantu anda 

1) Alfalfa 

alfalfa adalah agen diuretik, penyahtoksik dan pembersih badan. Alfalfa bantu lindungi daripada radiasi dan bantu kawal bau badan

2) Herblax 

Herblax secra semulajadi bantu kecutkan otot usus kita . ia bantu singkirkan sisa-sisa yang terperangkap di usus dan melancarkan pencernaan. herblax bantu kurangkan bau badan , jerawat , sembelit dan normalkan proses usus kita. 

3) Garlic 

Garlic telah dirumuskan khas untuk bantu mengawal bau. Garlic shaklee terdapat gabungan pudina dan estrak rosmary yang kawal bau dengan berkesan.

Pendek kata, seperti yang saya sampaikan diatas , masalah bau badan ini sangat serius dan perlu di atasi sekarang sebelum terlambat .

Saya yakin ada diantara kita yang selalu diperli atau dipermainkan oleh orang sekeliling kerana bau badan yang kurang menyenangkan. Jadi bertindaklah sekarang untuk wangi bukan busuk seperti dulu. 

Jadi hubungi saya sekarang untuk saya bantu anda 

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  ðŸ™‚

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :- 

klik di sini Panduan mudah untuk Pembelian Secara Online

Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *