Keguguran kehamilan, ada yang mengambil berat mengenai berpatang selepas keguguran kehamilan, tetapi ada juga sesetengah pihak yang memandang remeh isu berpantang keguguran ini. Bagi saya, berpantang selepas keguguran sangat penting supaya rahim kita mengecut dengan elok, sistem peranakan kita sembuh dengan sepenuhnya dan juga persediaan untuk hamil beberapa bulan selepasnya jika mempunyai rezeki . Berpantang selepas keguguran ini penting untuk badan kita dan juga peranakan kita .

Jadi aizah nak kongsikan set berpantang keguguran ini pada anda, set keguguran ini sangat bagus untuk badan kita supaya kembali segar, sihat dalaman kita.

Antara testimoni yang ambil set keguguran ini adalah :-


TESTIMONI 04 : TIRAMISU OLEI
[PENGALAMAN BERPANTANG (SELEPAS DISAHKAN KEGUGURAN) DENGAN SET BERPANTANG SHAKLEE]
Saya Olivia daripada Beaufort Sabah.saya mula mengenali vitamin Shaklee pada tahun 2012 dan terus jatuh cinta dengan nya.Sejak 2012 hingga sekarang sangat banyak vitamin Shaklee bermanfaat dengan saya dan keluarga.
Kali ni saya nak kongsikan pengalaman saya Menghadapi saat saat kesedihan apabila keguguran pada tahun 2018. Walaupun ianya telah 2 tahun berlalu tetapi peristiwa tu tetap segar dalam ingatan saya.
.
Saya keguguran semasa kandungan saya berusia 7 minggu. Pergi klinik swasta scan bertujuan untuk buka buku klinik. Tapi hasil scan Doktor bagitahu janin tinggal kantung dan tiada denyutan jantung membuat hati kami suami isteri luluh. Doktor bagi tempoh 2 minggu lagi untuk kepastian.
.
Selepas 2 minggu doktor sahkan memang janin tak berkembang dan stain pun dah keluar.Ingatkan saya cukup kuat untuk hadapi itu,setelah dimaklumkan 2 minggu yang lalu. Namun saya meraung juga setelah doktor berikan surat ke hospital untuk D&C.
.
Petang tu juga saya membawa pakaian ke hospital menyerah diri. Tetapi doktor di hospital bagi lagi tempoh 2 minggu untuk biar janin tu gugur sendiri. Saya masih bekerja seperti biasa selama 3 hari baru lah janin tu gugur sendiri,pada subuh hari ke empat.
.
Selama tempoh itu lah saya menghadapi pelbagai teori penyebab dan cadangan daripada orang sekeliling saya dari yang logik dan tak logik hingga saya jadi stress. Bila balik rumah pandang keluarga rasa sedih hingga saya berkurung dan menangis.
.
Tiga hari selepas janin tu dah keluar bersih sang suami bawalah keluar di supermarket untuk beli barang dapur dan hiburkan hati saya yang masih bersedih. Rupanya disebabkan itu saya demam subuh keesokan harinya. Nasib lah mummy tinggal dengan kami, tak lah panik sangat. Lagipun semua akar2 kayu untuk berpantang tradisional dan set berpantang Shaklee dah sedia di rumah.
.
Sang suami lihat demam saya dah ok, tanpa buang masa dia bawa saya ke Pusat Retret Bundu Tuhan. Pada masa tu diadakan Retret after Kem Priskat dan semua alumi peserta berserta para isteri berkumpul. Di sana saya didoakan dan jiwa saya di segarkan secara kerohanian.Selepas sesi itu saya rasa lebih sihat dan ceria. Sangat indah pada waktunya.
.
Sepanjang tempoh berpantang itu saya amalkan berpantang secara tradisional dan set berpantang Shaklee. Set berpantang Shaklee yang saya amalkan terdiri daripada B compleks,Vitalea Iron Formula,Sustained Release Vitamin C,Esp dan saya tambah Vivix.
.
Semasa saya keguguran tu vitamin Shaklee yang banyak membantu saya adalah Vivix untuk mempercepatkan proses janin tu gugur dan luka pun cepat sembuh. Vitamin B compleks membantu saya untuk mengawal perasaan.bahaya tau jika berlarutan boleh menyebabkan kemurungan pula. Sokongan daripada keluarga sangat membantu saya waktu itu.
Selepas keguguran setahun saya amalkan set kesuburan dan sekarang saya teruskan pula set kehamilan. Syukur puji Tuhan masih berikan saya peluang untuk mengandung dan bakal melahirkan baby pada April 2020. Doakan saya kuat dan semua urusan kelahiran berjalan lancar. Sekian daripada saya.
#SupermomShakleeStory

Imej mungkin mengandungi: 3 orang

Jadi kepada anda yang sedang berpantang, saya amat cadangkan ambillah set berpantang keguguran shaklee ini demi menjaga kesihatna dalaman kita . yelah kan badan kita nak pakai lama .

jadi hubungi aizah untuk dapatkan set berpantang keguguran anda di :-

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *