Kejang kaki ketika hamil memang selalu kita dengar . kejang otot pada waktu malam memang sering berlaku pada ibu mengandung. Kebiasaanya kejang kaki semasa mengandung akan kerap berlaku ketika trimester kedua dan juga ketiga , ini kerana asid yang terkumpul dalam serat otot, ini menyebabkan otot kita jadi kejang . Biasa bahagian betis adalah sering berlaku kejang . memang sakit yang teramat sangat , adakala sehingga kita menangis kesakitan.

Antara teori kenapa otot kita selalu kejang ialah :-

1) Kekurangan Nutrisi dan garam dalam badan kita , iaitu kalsium dan magnesium . Kekurangan ini kerana bayi dalam kandungan kita ambil .
2) Rahim kita semakin mengembang , ini akan memberikan tekanan pada salur darah besar pada bahagian kaki kita.
3) Perubahan hormon kita semasa hamil juga salah satu punca selalu kejang
4) Membuat aktiviti yang berlebihan yang akan membautkan otot ktia cepat letih .

7 cara ini bantu atasi Kejang kaki ketika mengandung

  1. Kita boleh buat senaman renggangan kaki
  2. Buat senaman telapak kaki .
Pengalaman Sendiri Mengatasi Kekejangan Kaki /Simpul Biawak / Simpul  Mengkarung Di Trimester Ke3 Kehamilan

3. Elakkan tidur dengan jari jari kaki kebawah .
4. Elakkan duduk dengan kaki bersilang dan elakan berdiri yang lama
5. Boleh cuba manda dengan air suam
6. Minum air yang cukup setiap hari
7. Kita juga boleh ambil supplement yang membantu untuk elakkan kejang kaki kembali menyerang .

Antara supplement yang saya syorkan adalah :-
1) Ambil ostematrix , ostematrix ini adalah kalsium yang lengkap dengan magnesium . jadi ostematrix ini sesuai dan pilihan paling tepat untuk kita amalkan semasa mengandung .

Alhamdulilah semasa aizah mengandung juga , aizah amlkan ostematrix ini. Masalah kejang kaki aizah memang dah jarang berlalu. ostematrix ini juga sangat membantu kita elakan sembelit semasa hamil lantas kurangkan risiko buasir di akhir kehamilan .

2) Kita juga boleh ambil Omega , Omega guard shaklee ini kaya dengan kandungan EPA dan Juga DHA , di mana ia sangat membantu untuk mengurangkan keradangan di bahagian kekejangan kaki kita .

Jadi ibu ibu yang selalu alami masalah kejang otot atau kejang kaki , aizah sangat syorkan ikhtiar dengan ostematrix dan juga omega guard ini . In Shaa Allah sangat mebantu .

jangan fikir lama untuk dapatkannya , kerana kekejangan kaki ini akan kembali berulang jika kita tidak atasi dengan kadar segera . Jadi hubungi aizah di :-

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *