Berat badan susah nak naik walaupun makan banyak atau makan sikit pun dah rasa kenyang ?

kami akan kongsikan beberapa tips yang boleh anda lakukan untuk tambah berat badan mengikut berapa berapa berat ktia mahukan .

Jom tonton dahulu video perkongsian saya ini tips untuk naikkan berat badan

Antara Punca-Punca badan terlalu kurus ini :-

  1. Faktor Genetik
  2. Tahap metabolisme yang tinggi
  3. Diet yang berlebihan
  4. faktor kesihatan
  5. Tidak makan makanan berkhasiat

Cara naikkan berat badan secara selamat dan berkesan

Terdapat pelbagai tips dan cara yang boleh kita lakukan untuk naikkan berat badan kita kepada berat yang ideal dengna kita. Dan aizah nak kongsikan beberapa cara mudah ini yang boleh lakukan untuk tambahkan berat badan .

  1. Makan dengan Kerap – Di galakan makan 5-6 kali setiap hari . makan dengan kuantiti yang cukup .
  2. Elak minum air sebelum makan – ada orang sebelum makan , ambil air terlebih dahulu. tetapi untuk tambah berat badan , cuba kita makan dulu kemudian baru minum air . Cara ini kita nak elakkan kenyang dengan hanya minum air .
  3. Buat senaman – ramai yang anggap nak kurus sahaja perlu buat senaman, sebenarnya nak tambah berat pun buat senaman, supaya bila berat bertambah dan juga kesihatan terjaga
  4. Makanan bernutrisi – Ramai yang nak tambah berat badan , jadi ambil apa sahaja pemakanan walaupun ia berlemak , tinggi kandungan gula . jadi cuba kita ubah hari ini , kita ambil makanan yang bernutrisi , keran aia membantu untuk tambah berat nanti .
  5. Cek kalori – ada yang tak kisah berapa kalori sehari yang perlu kita ambil . cuba nanti kita pastikan kita ambil lebih dari kalori yang diperlukan oleh badan kita .
  6. Ambil supplement – sebelum ambil supplement , kita wajib survey dulu, supplement kita nak ambil tu adakah selamat ? kelulusan kkm ? tidak memudharatkan ? tiada bahan terlarang .

    supplement juga sangat membantu untuk kita tambah berat badan secara sihat. ramai yang ikhtiar dengan pemgambilan supplement ini . bukan sahaja berat bertambah tapi ia juga bantu untuk kita lebih sihat .

    Aizah syorkan pada semua , boleh ambil supplement ini :-
    1) Meal shakes
    2) vitalea
    3) Bcomplex

    ia sangat bagus untuk membantu naikkan berat badan anda, dari terlalu kurus kepada ada isi yang mantap .

Jadi apa tunggu lagi, jom hubungi saya untuk tahu lebih lanjut atau dapatkan terus set tambah berat badan ini dengan aizah , hanya klik button whatsap di bawah :-

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *