Assalamualaikum dan salam sejahtera . Wanita 40 an , Seiring usia kita semakin hari semakin meningkat . Apabila usia meningkat , kita akan mengalami penurunan fungis tubuh kita. Bermulanya kita akan rasa sakit badan yang teruk , rasa cepat letih yang melampau , Kadang-kadang sudah bermula perios tidak teratur , period terganggu , jeragat naik di muka dan pelbagai perubahan kita akan alami bila usia 40 tahun ke atas .

Makanan sahaja mungkin tidak mencukupi untuk memenuhi keperluan nutrisi dalam badan kita , sebab banyak yang semakin hilang sebagai contoh kalsium , bila kita period pun kalsium akan hilang . Oleh itu amatlah penting kita tambah ambil VITAMIN UNTUK WANITA supaya , vitamin ini bantu menampal lopong-lopong vitamin dalam badan kita .

PERUBAHAN YANG SERING BERLAKU BILA USIA 40 AN KE ATAS

  1. PENURUNAN KEPADATAN TULANG
    osteoporisis ramai wanita yang alami masalah ini iaitu kepadatan tulang kita semakin menurun . Bila ada masalah ini , tulang kita mudah rpauh dan mudah patah . Salah satu punca kita kekurangan kalsium dalma badan kita .
  2. PERUBAHAN HORMON
    Bila umur meningkat, hormon memang akan berubah . bila hormon berubah, macam – macam kita akan rasa tidak selesa . samada gangguan period , muka naik jeragat juga mungkin sebab hormon kita .
  3. BERAT BADAN
    Semakin berusia , semakin susah nak turunkan berat badan , ini di sebabkan metabolisme kita semakin menurun . Bila metabolisme kita menurun memang payah nak membakar lemak
  4. MENOPAUSED
    Bila usia meningkat lebih 40 ke atas ,. satu yang wanita paling risau adalah menopause . Jadi setiap wanita mesti bersedia akan berlakunya putus haid .
  5. MASALAH KULIT
    Bila ada perubahan hormon , kita pula terdedah dengan pelbagai pencemaran , cuaca bukan itu sahaja kadang kita tersalah pakai produk yang ada bahan kimia tanpa kita sedari . Ia akan mudahkan lagi kita ada masalah kulit seperti kulit kusam , kulit berjeragat , kulit tak sekata , ada gatal-gatal dan sebagainya .

JADI DENGAN MASALAH DI ATAS , MEMANG WAJIB LAH KITA WANITA AMBIL VITAMIN .

Vitamin untuk wanita ini memang sesuai dan memang khas untuk semua wanita tak kira usia . tak salah kalau kita ambil dari awal untuk cegah pelbagai masalah berlaku . betul tak ? apa yang saya cadangkan ini adalah :-

  1. GLA
    Gla complex ini memang sangat penting untuk hormon wanita . Gla adalah the best pilihan untuk wanita ambil .
    persediaan untuk menopause . ada yang kata ambil GLA boleh melambatkan putus haid . dia ikut individu tersebut .

2. Vitalize
Vitalize ini adalah multivitamin yang sangat bantu tampal lopong lopong nutrisi yang kurang dalam badan kita . Sebiji vitalize ini bersamaan dengan 20 jenis hidangan makanan yang berkhasiat .woww menarik kan .

3. Omega Guard
Omega ini adalah sumber minyak ikan yang bermutu tinggi , tinggi DHA dan EPA yang sangat penting ambil . banyak manfaat omega ini untuk kaum wanita , lebih -lebih lagi bila sudah bersalin .

4) Ostenutrix
ia adalah sumber kalsium , ada megnisium dan juga vitamin D . memang lengkap . bagi saya setiap wanita memang wajib ambil sebab kita memang sentiasa hilang kalsium dan untuk mengelak kan tulang kita cepat rapuh . Ia juga bantu melenakan tidur .

JADI MEMANG SANGAT PENTING UNTUK KITA AMBIL VITAMIN UNTUK WANITA INI KAN . MEMANG SANGAT MEMBANTU KITA . SEMAKIN HARI USIA MAKIN MENINGKAT , SEMAKIN RASA BADAN MAKIN BISA-BISA . JADI HUBUNGI AIZAH SEKARANG UNTUK TAHU KETERANGAN LANJUT UNTUK VITAMIN UNTUK WANITA INI .
BOLEH KLIK BUTTON / LOGO WHATSAP DI BAWAH UNTUK TERUS WHATSAP AIZAH TAU .

This image has an empty alt attribute; its file name is shakleebandarseriputra-01-1-1024x1024.png

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #KERJAdarirumah #bisnesdarirumah #bisnessambiljagaanak

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *