Salam semua … 

hehehe bila tau hamil je , dah macam2 cari petua2 nak hilangkan stretch mark .. katakan tak nak pada stretch mark yang teruk 🙂 tak nak nyembang2 banyak jom kita baca pasal stretch mark ni …

Apa itu Stretch Mark ? 
Stretch mark atau guratan ini merupakan timbulnya garis-garis berwarna merah muda pada kulit. Lama kelamaan, garis merah ini akan berubah menjadi garis berwarna putih. Stretch mark muncul karena kulit mengalami peregangan dan elastisitas kulit tidak memadai menangani peregangan yang terjadi. Akibatnya, kulit seperti pecah dan timbul garis-garis atau guratan 

Stretch Mark biasanya terjadi pada wanita hamil dan ini merupakan hal yang biasa saja,mengingat saat kehamilan berusia 4-5 bulan maka akan muncul disertai rasa gatal. 
Selain wanita hamil,stretch mark juga terjadi pada orang yang mengalami penambahan atau penurunan berat badan secara signifikan seperti kegemukan dan berubah jadi kurus.

Petua Hilangkan Stretch Mark .
  1. Menggunakan Irisan Lemon karena mengandung glycolic acid dan hydroxide acid, jeruk lemon ini akan membantu menyingkirkan sel-sel kulit mati serta mempercepat proses regenerasi kulit.
  2. Menggunakan wortel, gunakan sebagai masker dan tempelkan pada bagian stretch mark.
  3. Menggunakan Anggur, efektif membantu mengurangi stretch mark serta melembutkan kulit.
  4. Menggunakan cocoa butter, cocoa butter ini ternyata bahan alami yang ampuh menghilangkan stretch mark terutama setelah melahirkan.
  5. Menggunakan minyak almond, untuk mengobati stretch mark dengan cara memassagekannya setiap hari.
  6. Menggunakan lidah buaya, Aplikasikan sebagai masker pada kulit stretch mark, boleh dilakukan 2-3 kali sehari untuk hasil maksimal.
arr ? xde masa nak buat ? bahan2 xde ? malasnya …. camtu ea ?
jangan risau … nak senang … nak yang terbaik hilangkan Stretch Mark ? nak hilangkan parut-parut hodoh ni …

jom kenali set shaklee yang terbaik ni 🙂 
Menghilangkan kedut, parut dan kesan rekahan. Jadi kulit tampak lebih cantik, mulus dan berseri.

ESP berupaya menghilangkan parut di kulit, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.

Mendapat jolokan “Vitamin Cinta”, pengambilan vitamin E secara konsisten mampu meningkatkan keinginan seksual di kalangan lelaki dan wanita dan membantu menyelesaikan masalah kedinginan antara suami dan isteri. 

Membantu mencegah pertumbuhan sel terutama kanser kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan sel yang abnormal.

ESP  Bertindak dengan kadar segera dan terus menyerap ke dalam darah. Ia mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Merupakan sumber protein lengkap untuk menyokong kesihatan sempurna. 

Membantu melancarkan peredaran darah dan secara tidak langsung akan meningkatkan kesihatan jantung anda.

Melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu daripada berlarutan. 

Bertindak sebagai agen anti-penuaan. Pengamalan vitamin E dalam kehidupan seharian menjadikan anda kelihatan awet muda.
Mengecil dan mencerahkan kawasan areola yang biasanya akan menjadi besar dan gelap selepas bersalin. Kesannya, kawasan areola akan kelihatan pinkish seperti anak dara semula.
DAPATKAN YANG TERBAIK DARI SAYA :-
* KONSULTASI SEPANJANG MASA
* TIPS2 MENARIK 
HARGA PM SAYA 🙂 

fb : Butik Sihat Comel
Whassap / mesej  : 017 305 3031 


 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *