Petua lebatkan rambut
Salam Semua terpanggil rasanya nak sembang-sembang pasal rambut gugur  pulak , ramai di kalangan kita yang alami masalah ni ,
Bukan dikalangan perempuan je tapi lelaki pun tidak kurangnya .
Ibu-ibu lepas bersalin mesti alami masalah keguguran rambut ni kan … dan mesti risau makin hari makin banyak pulak rambut gugur ,
RAMBUT MAKHOTA KITA .
Apa punca rambut gugur ?
1-Penggunaan bahan kimia secara berlebihan. Ada yang suka mewarnakan rambutnya dan suka menggunakan bahan kimia untuk meluruskan rambut mereka. Penggunaan bahan kimia akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya. Akibatnya, rambut gugur terjadi.
2-Perubahan hormon ketika mengandung dan melahirkan anak (untuk wanita). Ramai ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah rambut gugur. Rambur mereka gugur di sebabkan perubahan hormon yang berlaku. Selain itu, hormon yang tidak stabil di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.
3-Faktor seterusnya adalah genetik. Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya juga akan alami masalah yang sama berdasarkan  faktor genetik.
4-Rambut gugur juga akan berlaku jika wanita/lelaki tersebut mengalami masalah aliran darah tidak lancar. Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.
5-Mempunyai masalah angin badan yang serius.
6-Selalu menarik rambut. Ada wanita mempunyai sikap menarik rambut sekuat hati ketika ingin mengikat rambut dan sebagainya.  Sikap sebegini boleh memberi kesan yang tidak baik pada akar rambut anda di mana ia akan jadi lemah dan senang untuk tercabut. Akibatnya, rambut anda akan gugur.
7-Gaya pemakanan yang tidak terkawal sehingga menyebabkan hormon di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.
Apakah punca kelemumur?
Kulit kepala berminyak
Selalu berpeluh
Kurang menjaga kebersihan kulit kepala
Cuaca panas
Jarang membersihkan kulit kepala
Petua Nak lebatkan rambut :-
Bahan-bahannya ialah beberapa helai daun lidah buaya dan daun bunga raya.
Cara penyediaan: Ramas atau mesin bahan-bahan tadi.
Cara guna: Lumur kisaran daun bunga raya dan daun lidah buaya tadi atas kepala selama 1 jam dan bilas bersih.
Ulang langkah ini beberapa kali selama seminggu, inshaaAllah ada hasilnya.
Kebaikan bunga raya ialah melembutkan rambut manakala kebaikan lidah buaya menyejukkan dan menyamankan kulit kepala.
Sekaligus mampu mengelakkan masalah rambut gugur dan menjadi perapi rambut. 
Cara terbaik untuk membantu masalah ini sudah tentunya bersama Shaklee J

Shaklee Prosante adalah rangkaian set penjagaan rambut dan kulit kepala dari Shaklee yang dilengkapi dengan vitamin dan mineral penting yang diperlukan untukkesihatan rambut dan kulit kepala. Hasilnya rambut menawan dan kulit kepala kekal segar dan sihat sentiasa. Jadi tiada lagi masalah rambut gugur mahupunkelemumuryang mengganggu aktiviti harian kita.




Testimoni :-

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *