4 Cara Mudah Tambah Berat Badan

Banyak artikel-artikel kita jumpa mengenai menurunkan berat badan.tapi artikel saya kali ini nak share cara untuk menambahkan berat badan.Saya kira ramai di antara anda yang terlalu kurus sehingga seperti tidak cukup zat. Kadangkala memberi kesan negetif terutama dalam keyakinan diri anda.

Apa Punca badan anda kurus ? 

1. Kurang pengambilan Makanan
    Ada sebilangan orang mengaku makan banyak, padahal makan 1 pingan dan tidak habis pula , ini menyebabkan tenaga kalori tidak mencukupi untuk badan. 

2. Keturunan
    Keturunan memainkan peranan penting dalam tentukan berat badan. Untuk keturunan yang mempunyai baka metabolisme tinggi, Badan tidak simpan kalori sebagai lemak tetapi sebagai tenaga.

3.  Masalah Pemakanan 
     Di mana golongan ini merasa dirinya sudah gemuk, tapi sebaliknya, jadi mereka mengurangkan pemakanan. ini di panggil psychological.

4.  Para Atlit
     Para Atlit yang berjam-jam menghabiskan masa untuk berlatih menyebabkan terbakar kalori seterusnya kurangkan berat badan.

5. Radang usus.
    Radang usus menyebabkan usus menjadi bengkak dan radang.Makanan yang di makan tidak dapat di proses dengan sempurna.cirit birit dan muntah-muntah boleh berlaku dan menurunkan berat badan secara mendadak.

6. Parasit
    terdapat parasit yang menumpang dalam usus manusia, seperti cacing. Parasit kebiasaanya memakan nutrisi yang di ambil .

4 Cara Mudah Tambah Berat Badan

1. Keperluan Kalori
    Di cadangkan, kira berapa kadar kalori yang perlu anda ambil dalam sehari, Ambillah mengikut kalori yang ideal.

2. Jadual pemakanan.
    catat jadual pemakanan anda dalam sehari mengikut kalori , dari pengiraan kadar kalori yang perlu di ambil di atas. Pastikan jumlah kalori yang di ambil tidak kurang dari yang telah di tetapkan.contohnya 1800kcl dalam sehari, anda perlu makan 1800kcl dan tidak kurang dari itu.

3. Weight training
    Ramai yang pandang remeh perkara ini, bukan untuk penurunan berat badan sahaja perlu senaman, untuk menaikkan berat badan juga perlukan senaman untuk mengalakan tumbesaran otot.yang penting ketahui cara senaman yang betul ye.

4. Gunakan suplement 
    Gunakan suplement penambah berat badan , apa yang terbaik ? 
Set tambah berat badan shaklee boleh membantu anda.

Bagaimana SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE membantu anda? 


Mealshake
Bekalkan 35% atau lebih nilai harian,19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protien.Penting bantu tambahkan berat badan yang mana ia mampu menambah selera makan. Walau kita kurang makan namun pengambilan Mealshake banyak membantu memberi badan rasa bertenaga.

Vitalea
Vitalea membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Pengambilan vitalea banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening. Vitalea merupakan supplement penting untuk diet seharian.

B-Complex
Terdapat 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan, kawal dan atur kadar metabolisme dalam badan, Galakkan kesihatan sistem kardivaskular, kurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan tingkatkan sistem pertahanan badan.


Bagi mendapatkan kesan yang baik, anda digalakkan mengamalkan Mealshake, b-Complex dan Vitalea mengikut jadual yang disediakan.


        Jom Dapatkan SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE dengan saya 🙂 


CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

hubungi saya dapatkan yang terbaik 🙂  

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *