7 Kaedah Mudah Atasi Keletihan

Salam semua , anda sering rasa keletihan? tidak bermaya ? adakah kerana faktor usia semata-mata? jawapannya tidak 100 % kerana usia !. Jadi apa punca-punca lain ? Pemakan , Aktiviti Harian, Tekanan atau stress juga mempengaruhi keletihan kita . Jom Atasi keletihan untuk rasa lebih bertenaga sepanjang masa. 

1. Berjalan
    Tahukah anda dengan berjalan boleh meningkatkan tenaga secara semulajadi ? tidak perlu alatan atau latihan.Mengikut satu kajian , berjalan selama 10 minit mampu tambahkan tenaga selama 2 jam :).Jika ia dilakukan berterusan dalam masa dua minggu , tahap tenaga dan positif akan hadir.

2. Tidur Seketika
    Mengikut Kajian , Tidur seketika sekitar 60 minit boleh membantu ubah kesan negetif dan kekalkan apa yang dipelajari serta diserap otak. erhmm kalau letih sangat waktu lunch boleh tidur 30 minit kan.. jangan tidur waktu bekerja pulak yea..heheh

3. Bersarapan
   Jangan tingalkan sarapan, kerana sarapan amat penting untuk tenaga kita seharian.

4. Elakkan Tekanan.
    Tekanan adalah perosak terbesar.Tekanan ini terhasil dari keresahan dan mengunakan keseluhan tenaga kita.Sebab apa ? sebab ia merangkumi aspek mental dan fizikal. jadi kawal tekanan anda dengan aktiviti lebih rilex.

5. Banyakkan minum air putih.
   Dahaga juga adalah punca kita rasa terlampau letih.Dehidrasi boleh menyebabkan kita rasa letih dan penat yang teramat.jadi minumlah air putih atau air suam kerana ia kembalikan tenaga.Tapi perlu di ingat bukan air bikarbonat atau beralkohol ye.

6. Pilih makanan yang banyak bijirin.
    pilihlah makanan yang seimbang dalam seharian kita.contoh makanan yang bijirin penuh, kerana ia membantu tingkatkan tahap komsistensi tenaga sepanjang hari.

7. Mengambil vitamin yang boleh membantu kita rasa bertenaga. saya cadangkan pengambilan vitamin dari shaklee kerana ia semulajadi.

Tenaga Amat penting untuk semua kerana dengan tenaga kita melakukan kerja , aktiviti harian dan sebagainya. Lihat yang sudah tidak bermaya dan tidak mampu lagi melakukan aktiviti harian seperti biasa.Jadi atasi masalah keletihan ini dengan segera dengan SET TENAGA SHAKLEE. Ia sesuai untuk perempuan mahu pun lelaki , sesuai juga untuk ibu hamil atau ibu menyusu yang memerlukan banyak tenaga dalam seharian.Set tenaga Shaklee ini bukan sahaja membantu anda untuk tenaga tapi membantu anda dalam kesihatan kulit juga gabungan ESP dan vitamin C amat berkesan untuk membantu masalah kulit anda seperti mengurangkan kedutan.vitalea adalah pelengkap nutirisi kita diamana sebiji vitalea bersamaan 20 jenis hidangna makanan berbaloi kan..Bcomplex membantu masalah kemurungan selain membantu masalah tenaga.

JOM DAPATKAN SET TENAGA SHAKLEE DENGAN SAYA.


 CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *