10 Faktor Menyebabkan Perniagaan Boleh Gagal Dan bankrupt

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, Siapa ya tidak mahu perniagaan yang di jalankan sentiasa dalam keadaan baik? saya rasa , semua ingin yang terbaik kan? tetapi kadang-kala datang juga ujian melanda.Ujian itu kadang-kadang akan mematangkan kita dalam perniagaan yang kita ceburi. Namun ujian itu, perlu pastikan ujian akan menaikkan lagi peniagaan bukanlah akan mengagalkan atau kita akan bankrupt.

Mengenai Bankrupt, ada 10 faktor yang mungkin menyebabkan terjadi hal ini.

SEBELUM ITU SAKSIKAN VIDEO DERETAN USAHAWAN YANG BERJAYA INI. PERIT GETIR MEREKA TERBAYAR APABILA DIANUGERAHKAN AWARD TERBAIK.
AGAR VIDEO INI AKAN MENJADI PEMANGKIN KITA TERUS BERJAYA DALAM SETIAP BIDANG KITA CEBURI.

Mengikut kajian yang muflis mengikut kaum ialah :-

Melayu seramai 52,535 orang (45.10%) 
Cina seramai 38,407 orang (32.97%) 
India seramai 14,710 orang (12.63%) 
Lain-lain seramai 10,836 orng (9.30%

Jadi apakah penyebab sebenarya mereka boleh muflis ?

1) Kurang Serius
Faktor kurang serius dalam berbisnes adalah faktor paling utama. Ambil sikap sambil lewa dan ambil mudah dalam setiap hal akan menyebabkan perniaggan kita akan bermasalah. Contohnya sambil lewa dalam urusan jual beli dan pengurusan

2) Tiada Modal Yang Mencukupi
Modal, amat penting untuk sesuatu perniagaan.Kadang-kadang setiap bulan perlu renew modal baru dan tak sempat nak rolling dengan keuntungan yang sedikit.

3) Tiada Bakat dalam pengursan
Tiada Bakat dalam komunikasi dan pengurusan berniaga. contoh nya komunikasi dengan pelangan kita. orang datang ke kedai kita, kita sambut dengan muka yang seperti mahu cari gaduh. haa ini kan orang pun tak nak tanya dah,

4) Pasaran yang Kurang
Kurang mahir memperluaskan pasaran yang kita ada sekarang. Pasaran kita hanya pada rakan-rakan sekeliling sahaja. jadi bagaimana ingin berkembang dan maju?

5) Tidak sanggup berhadapan dengan krisis.
Sebelum Berjaya, memang banyak dugaan yang perlu kita lalui. bukan senang mahu senang.Krisis Kewangan , Krisis pelangan, Krisis Stok dan sebgainya.

6) Tidak Mendapat Sokongan Keluarga
Kebanyakkan Perniagaan perlukan sokongan daripada keluarga dan orang yang terdekat.

7) Tidak Bersedia bekerja Lebih masa.
Memulakan perniagaan bukanlah bekerja seperti di office, 8-5 ptg , memulakan perniagaan menuntut lebih masa dripada itu.

8) Tidak Menggunakan Bakat
Ada usahawan , tidak menggunakan bakat yang ada secara maksimum, dan usahawan juga perlu menggunakan bakat yang ada kepada pelbagai cabang untuk kembangkan perniagaan.

9) Terlalu fokus pada 1 Product
Ramai usahawan yang hanya mementingkan penghasilan product tanpa mengira aspek-aspek lain yang juga tonggak utama untuk memajukan perniagaan.

10) Kurangnya Kita Berinteraksi dengan Allah.

JADI APA YANG BOLEH MEMBANTU SAYA DALAM SITUASI KAT ATAS TU ?

INI BOLEH MEMBANTU ANDA DENGAN MUDAH DAN TANPA MODAL BESAR !

1) Modal hanya RM 69 Seumur hidup , haa murahkan .

2) Kami boleh bimbing anda secara online dan offline untuk memajukan perniagan anda.Salah satunya berblog. TIDAK PANDAI ? tak pe kami boleh ajar anda sehingga mahir berblog untuk memperluaskan empayar.

TAK PERCAYA ? TENGOK NI !
Group Jutawan Shaklee Paling ROCK

3:: Langkah Perniagaan ::
KELAS BIMBINGAN
Ada sesetengah di antara kita masih belum terdedah dengan mana-mana perniagaan dan masih tidak tahu bagaimana ingin mulakan. Jangan bimbang group kami ada menjalankan kelas-kelas bimbingan.
Majoriti ahli di bawah kumpulan saya adalah ibu-ibu (surirumah atau ibu berkerjaya), jadi memang tak dapat nak hadir kelas selalu. β€˜Kelas’ kami adalah flexible.
Semuanya ada di hujung jari. Hanya melalui alam maya. Tak perlu meeting sampai lewat malam. Menariknya, sambil layan keluarga pun boleh hadir ke kelas kami ini.
Salah 1 contoh kelas online kami :-
Latihan alam realiti juga disediakan. Depends on request dan tentunya semua bermula dengan ZERO, tak tahu apa-apa. Itulah gunanya PENAJA ANDA. Penaja anda adalah upline. Ibarat MAK kepada anda, coach anda, cikgu anda. Dalam kumpulan kami, mak di ajar untuk bertanggungjawab sehingga anak-anak berjaya.
Lihat disini, group kami sedang menjalankan sesi pembelajaran di HQ Shaklee. Apa yang best lagi kelas kami ini? Boleh bawa anak-anak dan suami. Seperti saya semasa kelas marketing baru-baru ini, saya bawa suami dan anak-anak saya.
Kelas ASB ini pada 28 march 2015 kami ada serentak di 3 negeri iaitu Selangor , Sarawak dan kelantan. Alhamdulillah.
Buktinya ini :- Kelas Anjuran ASB KAMI

 Dan Effectnya :- 
 4) Kami bukan sahaja menjual , malah kami juga pengguna tegar product ini dan ingin membantu semua orang ke arah lebih sihat. Alhamdulillah. In Shaa Allah.
Buktinya ? Saksikan video ini , bagaimana satu keluarga ini gembira hidup dengan bebasnya kolestrol yang dahulunya tinggi .

Dan Alhamdulillah saya amat tegar menggunakan product shaklee. Semasa Berpantang anak ke dua saya 100% mengambil set berpantang shaklee. Dan effectnya saya rasa segar dan bertenaga selain itu berat saya juga kurang sehingga 14kg selama 2 bulan . πŸ™‚ Anak saya juga sudah semakin pulih daripada eczemanya .Alhamdulillah keluarga yang bahagia juga perlukan kesihatan yang baik. πŸ™‚

5) Kami Belajar Daripada Yang pakar . Alhamdulillah group kami pada landasan yang betul dan amat happening. Alhamdulillah . Kami bukan sahaja memetingkan hubungan dengan Allah malah kami juga mementingkan hubungan sesama kami. Alhamdulillah master-master kami sentiasa memberi tunjuk ajar yang positif untuk teruskan kejayaan kami. SAKSIKAN VIDEO DARIPADA MASTER KAMI INI :-


AKhir Kata , Kejayaan adalah hak milik setiap insan, kita juga mampu berjaya seperti barisan-barisan jutawan di atas. yang penting kita berusaha. In Shaa Allah.

JOM KAMI PIMPIN TANGAN ANDA SEKARANG !

ATAU TERUS HUBUNGI SAYA :-

http://butiksihatcomel.blogspot.com/p/blog-page.html
CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem
Pakej :
Tips-tips menarik
konsuktasi sepanjang masa

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *