Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Ramai yang tidak tahu, kekurangan nutrisi yang lengkap adalah salah satu punca utama keguguran rambut dengan teruk. Apa yang kita tahu , keguguran rambut adalah di sebabkan faktor genetik , faktor usia dan selepas melahirkan anak.

Dalam satu kajian , masalah rambut gugur ini banyak di kaitkan dengan lelaki, kerana sensitif dengan hormon testosterone, hampir 70% yang mengalaminya. Folikel rambut yang semakin sensitif dan tidak tumbuh seterusnya menajdi botak. Manakala wanita pula , kebanyakkan di kaitkan dengan hormon selepas bersalin.

Menurut , pakar nutrisi persatuan penyelidikan Miami, Doug Kalman, beberapa jenis nutrisi boleh menjadi punca rambut kering , gugur dan putus. Beliau berkata lagi , mereka yang mengamalkan pemakanan dan diet yang rendah lemak atau tanpa lemak, berisiko tinggi akan mengalami masalah keguguran rambut yang serius ini.

Tempurung dan kulit kepala akan menjadi lebih kering jika kita kekurangan asid lemak, keadaan ini akna menyebabkan folikel rambut tidak sihat dan akan mengugurkan rambut kita dengan teruk dan seterusnya boleh menyebabkan botak.

Jadi ,Pemakanan yang seimbang dan bernutrisi lengkap adalah amat penting untuk membantu rambut kita dalam keadaan sihat , nampak bermaya dan tanpa botak.

Apa yang boleh membantu kita mendapat nutrisi yang lengkap untuk kesihatan rambut ini ?

1) Asid lemak, kita boleh amalkan asid lemak omega-3 yang boleh didapati daripada ikan salmon.

2) Yogurt yang tinggi kadar protein, kerana ia membantu sel-sel rambut tumbuh.

3) Sayur bayam yang boleh membantu cegah rambut daripada rosak kerana mengandungi zat besi.

4) Tiram pula boleh bantu rambut kita supaya tidak bercabang

Kadang-kadang , kita susah juga nak konsistan nak amalkan pemakanan ini setiap hari, kadang-kadang pengambilannya seminggu sekali sahaja makanan yang bernutrisi membantu masalah rambut kita.

Apa yang saya boleh cadangakan untuk senang kita konsistan menjaga rambut kita supaya lebih sihat dan cantik ialah dengan pengambilan vitamin yang lengkap untuk masalah rambut kita.

Di antara vitamin yang boleh membantu ialah :- 

1) Sihatkan Rambut dengan :: ESP
Esp ini ialah sejenis protein yang kaya dengan pelbagai khasiat, salah satunya ialah untuk masalah rambut. ESP membantu penumbuhan sel-sel rambut yang baru dan selain itu, mencegah rambut kita menjadi mudah rapuh, gugur dan kepererangan.

2) Sihatkan rambut dengan :: Zinc Complex
Sudah nama pun zinc kan , mestilah ia kaya dengan zat-zat besi yang sangat membantu rambut kita jadi kuat dan kukuh supaya tidak berterusan gugur. Zinc juga membantu pembetukan callogen untuk rambut baru.

3) Sihatkan rambut dengan :: Vitalea
Vitalea ini amat ekslusif kerana ia adalah multivitamin pelengkap nutrisi harian kita. amat bagus di amalkan setiap , bukan sahaja berfungsi untuk rambut malah untuk kebaikan seluruh badan kita.

4) Sihatkan rambut dengan :: Syampu Organik
Masih ramai yang tidak tahu, banyak syampu-syampu di luar sana mengandungi bahan kimia yang boleh merosakkan rambut kita dengan lebih teruk. Jadi untuk melindungi rambut kita , saya amat cadangkan kita bertukar kepasa syampu organik shaklee. yang bebas bahan kimia dan bahan terlarang.

Rambut gugur dengan teruk dan seterusnya menjadi botak boleh menyebabkan kita kan nampak lebih berusia daripada umur sebenar. selain itu, ada sesetengah orang juga, rasa rendah diri ketika ingin tampil di khalayak orang ramai.

Jadi atasi segera masalah rambut gugur sebelum menjadi lebih parah dan sudah tidak di selamatkan lagi dengan hanya klik order di bawah atau hubungi saya untuk perbincangan lebih lanjut, saya ingin membantu anda supaya tampil lebih yakin dan menawan . In Shaa Allah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9c2aef8bf511d208ee623850400a7f9e



 Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Atau Terus hubungi Saya :- 

                                                    CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *