Assalamualaikum semua ,

Tips Kedai Online
————-*****************

Tak kisah la business apa kita jalan kan , konsep dia sama kan 🙂

Nak share sedikit cara berbusiness online ni. In Shaa Allah semoga bermanfaat ya pada semua .

1) bila kata beronline pasti kan kita ada internet untuk kita berhubung dengan rakan-rakan di media social . kalau tak de ni memang bungkus la kedaikan .

2) kita boleh pilih media social yang hendak di gunakan , facebook , instagram , blog dan sebgainya . kalau ada ketiga-tiga ini pun dah bagus . tapi kalau ada facebook sahaja pun ok 🙂

3) kenalkan diri kita pada rakan-rakan kita ada kedai online dan menjual apa . ini penting , kalau tak inform , tak de iklan kan mengenai ni semua orang tak tahu kita ada kedai online , contoh butik sihat comel .

4) penting sangat konsisten iklan barang-barang kita jual . kalau tak , orang tak tahu kita ni jual barang tu . contoh kita jual shaklee (org dah tahu) tapi tak iklan pun barangnya ialah vivix . jadi iklan kan semua apa yang kita jual . jangan sembunyikan , bila orang tanya baru cerita .. No No No .. Konsep dia sama seperti kita jual makanan frozen . tapi apa ? donut ada? karipap ada ?  haa camtu

5) Masa , penggunaan masa memang penting sangat . adakan masa kita bebetul focus mengadap kedai online kita . contohnya saya bermula 2.30 petang , memang masuk kedai online saya ni. Focus ! kita nak update blog ? nak buat design ? dan tips nak rasa masa panjang ialah solat di awal waktu . settlekan yang wajib dulu .. karang terleka haaa solat lewat waktu.

6) Pelbagaikan post , contoh aktiviti seharian , kata-kata nasihat ke supaya page kita tak boring . In Shaa Allah .

yang penting konsisten . In Shaa Allah semoga kedai online kita ramai yang usya dan masuk beli ,,

kunjungi kedai-kedai online saya
www.tipsibuhamil.com
ig : shaklee_pro_aizah
fb page : butiksihatcomel .

selamat maju jaya semua ..

#tsunamishaklee  #redahje #ptstim9

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *