Terkena kencing kotor semasa hamil memang menyakitkan. Ibu yang alami kencing kotor semasa hamil sahaja tahu tahap kesakitannya. Kencing kotor ini bukan maksudnya kencing kotor yang berkeladak tapi sebenarnya kencing kotor ini ialah jangkitan kuman di saluran kencing ataupun Urinary tract infection (UTI). Jangkitan kuman kencing kotor ini melibatkan pundi kencing , ginjal ,saluran kencing ureter ( hubungkan punding kencing dan buah pinggang) dan saluran kencing urethra ( yang sambungkan pundi kencing keluar tubuh)

Kencing kotor semasa kita akan rasa kerap nak kencing tetapi bila kencing akan keluar sikit je . Kemudian kita akan rasa sakit di ari-ari dan ngilu sangat . kalau kita ada rasa ini cepat berjumpalah dengan doktor.

Ibu hamil mudah dijangkiti kencing kotor berbanding wanita tidak hamil.

                      

Tanda-Tanda Kencing Kotor Sewaktu Hamil

1) Akan rasa sakit semasa membuang air kecil
2) Tidak boleh tahan untuk membuang air kecil
3) Akan rasa sakit di bahagian ari-ari
4) Miss V rasa gatal-gatal
5) Tidak puas buang air kecil
6) Air kencing bewarna keruh atau berdarah
7) Demam sejuk mengigil
8) Sakit belakang di bahagian pinggang

Kesan Kencing Kotor Pada Ibu Hamil Dan Bayi

Jika kita tidak atasi kencing kotor secepat mungkin , Kuman akan merebak naik dari pundi kencing ke arah ginjal, ini boleh menyebabkan keadaan semakin parah. Kemudian , berisiko lahirkan bayi tidak cukup bulan dan juga bayi yang di lahirkan tidak cukup berat.

Tips Atasi Kencing Kotor Ketika Mengandung

1) Banyakkan minum air masak , sekurangnya sehari kita minum 8 gelas air sehinggalah air kencing kita kelihatan jernih
2) Jaga Kebersihan Miss V kita ,Sebelum membasuh miss V , basuh dahulu tangan kemudian Selepas membuang air kecil , pastikan kita lap depan dan belakang.
3) Jangan Menahan Kencing , Untuk elakkan bakteria merebak , kita perlu kencing segera jika terasa nak kencing tanpa tangguh lama .
4) Panty liner , jika kita guna panty liner untuk masalah keputihan , di sarankan tukar dengan kerap jika sudah kotor , ini untuk elakkan dijangkiti bakteria.
5) Kurangkan Minuman berkafien dan minuman yang manis .
6) Basuh Miss V sebelum dan selepas bersama suami
7) Vitamin Shaklee boleh membantu masalah kencing kotor ketika hamil , Alhamdulillah sudah ramai yang ambil set kencing kotor shaklee  ini :-

Apakata ibu yang telah ikhtiar dengan set kencing kotor shaklee ini ?


pilih la pilihan tepat hari ini dengan ambil set kencing kotor shaklee untuk selesaikan masalah kencing kotor yang di alami sebelum ia merebak dan memberi kesan pada kita dan juga bayi kesayangan kita . Ikhtiar ini sangat penting untuk kesihatan dan keselesaan kita semasa hamil ini.

Hubungilah aizah,aizah ingin membantu ibu-ibu yang alami masalah kencing kotor ini dengan shaklee.

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :-
www.wasap.my/60173053031/kencingkotor
 
Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……
2 comments

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *