Anda Stress? 

Anda rasa seperti tertekan?

Anda wajib atasi sebelum didatangi masalah kesihatan yang lain . 
Setiap dari kita pasti ada rasa stress atau tertekan walau tidak teruk. kadang-kadang kita stress dengan kerja, kadang kita stress sangat dengan masalah kewangan dan juga kehidupan. Walau apapun masalah yang menjadi punca stress pada kita , kita wajib atasi keadaan ini sebelum lebih teruk sehingga keadaan stress itu menjadi masalah kesihatan seperti darah tinggi , obesiti, masalah kemurungan.

Diantara Tips yang boleh kita lakukan untuk hilangkan stress ialah :- 

1) Urutan pada telinga 
pernah tak dengar atau buat urutan pada telinga boleh melegakan tekanan pada kita ? haa aizah pun baru juga tahu. Bila kita buat urutan pada telinga ini , ia membebeaskan endorfin dalam otak dan boleh buatkan kitarasa lebih tenang . 

2) Bau Epal 
haaa pelik ke bau epal boleh buatkan kita tenang ? Sebenarnya hidu epal atau buahan sitrus boleh kurangkan stress dan juga kurangkan sakti kepala. 

3) Lihat keindahan alam 
Ada kajian yang menyatakan, melihat keindahan alam boleh membuatkan minda kita rasa tenang. kita boleh pergi ke tasik, pantai ataupun temapt yang boleh kita rasa tenang . 
4) Solat , mengaji . 
ini memang sangat membantu kita untuk rasa tenang dan hilang stress .

SELAIN TIPS DI ATAS 

Kita boleh ambil set shaklee yang boleh membantu mengurangkan dan mengurangkan tekanan pada kita . 
iaitu :- 
1) Omega = Kajian menyatakan DHA dan EPA dalam minyak ikan boleh membantu mengurangkan tekanan emosi, memberikan ketenangan pada emosi kita juga . 

2) Bcomplex – Membantu untuk sistem saraf , oleh itu ia membantu untuk mengurangkan tekanan atau stress, mengurangkan sakit kepala.
3) Ostematrix = ostematrix ini dia sangat bangus untuk mengimbangkan tekanan darah , memeliharan jantung kita , selain itu dia bantu untuk tenangkan saraf kita . bila kita stress urat saraf kita akan tegang , jadi ostematrix ni sangat membantu untuk mengurangkan ketegangan pada saraf yang boleh berikan tekanan lagi. 
Jadi atasilah masalah stress anda dengan set shaklee ini, In Shaa Allah ia sangat membantu. 
Jangan bila sudah teruk kita baru nak mencari cara atasinya, bertindaklah sekarang demi masa depan kita . 
untuk maklumat lanjut , boleh hubungi aizah segera . 
Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  ðŸ™‚







Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *