Anda bakal bersalin? atau sudah bersalin ? siapa yang dah tahu macam mana ngerinya tempat jahit lepas bersalin , perasaan ingin cepatkan luka bersalin sembuh itu sangat membuak-buak. Lagi kalau jenis yang buang air besar sembelit. Boleh menangis tau bila jahitan bersalin lambat sembuh. Bila kita duduk pun perlu berhati-hati supaya jahitan tidak terbuka dan rasa sakit ditempat jahitan bersalin itu. Jahitan bersalin boleh cepat sembuh bila kita jaganya dengan betul dan teknik yang betul. 

Pengalaman bersalin 3 orang anak dengna jahitan berbeza memang membuatkan saya nak cepat baik sahaja. masa anak pertama tiada pengalaman dan tidak terfikir pun nak cari pelbagai tips di internet ini. Masa anak pertama pada hari ke 22 , jahitan saya belum pulih dan terbuka. ini pengalaman sangat ngeri tentang jahitan tau.Pergi ke klinik, klinik buka semua jahitan dan hanya biarkan tanpa jahita balik dan cuma dibekalkan cream dan ubata tahan sakit. doktor kata saya buka jahitan ni sebab dia lebih mudah untuk baik. ok la kan lega dengar tapi takut tu memang ada . Alhamdulillah luka jahitan baik kuga walaupun memang lambat sangat. 
Alhamdulillah anak kedua dan ketiga sudah ada sedikit ilmu, memang saya jaga betul-betul luka bersalin atau luka epi saya supaya cepat pulih . Masa ini saya udah kenali shaklee . Jadi anak kedua dan ketiga saya ambil set berpantang shaklee. Best sangat set berpantang shaklee ini .
sebab apa ?
BUKAN SAHAJA BANTU LUKA JAHITAN CEPAT BAIK , DIA JUGA BANTU UNTUK PULIHKAN DALAMAN SELEPAS BERSALIN. 
Pengalaman saya sendiri , memang set berpantang shaklee memang terbaik . luka jahitan saya cepat pulih, badan pula rasa bertenaga dan cergas sahaja walaupun baru seminggu bersalin. Ibu-ibu nak tahu? susu pun meriah bila ambil set berpantang shaklee 
ANAK KENA DEMAM KUNING PUN BOLEH AMBIL 
TERUS SEBAB DIA BUKAN JAMU YANG PANAS . SET BERPANTANG SHAKLEE ADALAH SUPPLIMENT
jadi kita tak risau bila kita ambil sewaktu anak masih demam kuning atau jaundis .
jom baca pengalaman seorang ibu yang ambil set berpantang shaklee :- 
Image may contain: 5 people, people smiling

TESTIMONI 1: AINUL FADZILAH.
[LUKA JAHIT BERSALIN TERBUKA SAMPAI TAK BOLEH JALAN, TAK BOLEH DUDUK].
Bersalinkan Maryam secara normal dan vacum. 2 hari sakit tak dapat tidur, seminggu di hospital, 2 kali induce.
Sehari balik dari hospital, maryam demam panas dan kuning naik tinggi. Jadi kena masuk nicu.
5 hari dia di NICU, Ainul ulang alik 2-3 kali ke DEMC setiap hari untuk hantar susu.
Jahit kat bawah yang ” banyak” belum sembuh.. asyik bergerak ke sana sini sampai 1 tahap ainul nak berjalan pun sakit giler. nak duduk lagi la. sampai dalam kereta menangis dekat husband sebab tak boleh nak duduk pun. nak duduk pun takut. huhuu
Ya ALLAH sakitnya. 
Nak duduk sakit.. 
Nak berjalan lagi la sakit..
Sampai nak duduk menanges.. huhuhu
Last pilihan Ainul makan VIVIX. dulu rasa vivix ni MAHAL la. Tapi bila dah SAKIT , MAHAL dah tak nampak dah. Yang PENTING sakit hilang.
3 Hari konsistent makan setiap hari….
ALHAMDULILLAH.. lega sangat. Dah takde pedih, sakit nak duduk, berjalan. Siap boleh pakai seluar.
BONUS lagi bila makan vivix semasa berpantang ni:
1. SUSU MERIAH. memang dalam pantang susu memang banyak. tapi kali ni ‘ lain sangat ‘ .. sampai demam pulak bengkak susu. Alhamdulillah dapat bayak buat stok ebm untuk anak. 
2. Darah kotor berketul ketul keluar. cerita dekat akak mengurut. dia cakap bagus darah tu keluar. darah tu kalau tak keluar bahaya. bahaya kalau darah nifas ni tak keluar betul betul. keluar habis. pernah baca darah nifas yang tak bersih boleh jadi kanser. 
3. Badan rasa segar, sedap la orang cakap. takde la lemau semacam. badan bertenaga. boleh uruskan anak anak walaupun pantang sendiri. muka pun tak pucat sebab peredaran darah berjalan lancar.
Kalau rasa set berpantang banyak bebenor nak kena telan, ambil je vivix ni je rasanya dah cukup. ALL in 1.
Memang berbaloi makan vivix masa pantang. Sangat puas hati. Next berpantang pun akan pastikan vivix ada pada hari pertama bersalin nanti. baru la luka cepat sembuhkan
Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya.
Terima kasih sebab kembalikan senyuman saya.
#supermomshakleestory #myvivixstory#vivixse

YA SET BERPANTANG SHAKLEE AMAT MEMBANTU UNTUK PULIHKAN LUKA BERSALIN KITA . 

Saya amat cadangkan kita ambil set berpantang shaklee ini untuk cepat sembuhkan luka bersalin iaitu :-

1) Vivix  sangat membantu untuk cepatkan pulih dari luar dan dalaman . memang bagus sangat . saya pun memang ambil sewaktu berpantang .

2) vitamin c yang bagus untuk cepatkan luka kering dan baik . juga membantu mencantikkan kulit ditempat jahitan

3) zinc complex shaklee, ambil zinc shaklee ini ibarat makan ikan haruan untuk pulihkan jahitan bersalin kita tau. jadi zinc memang wajib ambil .

3) esp pula untuk cepatkan tisu dan sel baru tumbuh di tempat luka jahitam nanti . jadi ia membantu luka sembuh dengan baik .

4) Ostematrix diambil untuk mengelakkan sembelit sewaktu berpantang

LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH, KITA RASA GEMBIRA SANGAT DAN TAK PERLU RISAU LAGI .

saya dah merasainya , anda bila lagi ? jom hubungi saya untuk dapatkan set shaklee yang membantu cepatkan luka bersalin baik . 

untuk maklumat lanjut , boleh hubungi aizah segera . 
Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  ðŸ™‚



1 comment
  • Intan
    November 3, 2018 at 1:06 am

    Thanks for sharing

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *