Assalamualaikum semua , apakabar berpuasa kali ini ? ada setengah tempat berpuasa dengan cuaca yang terlampau panas kan , jadi kita perlu minum air secukupnya semasa bersahur . Betapa pentingnya bersahur untuk kita rasa cergas sepanjang hari berpuasa. Jadi jangan skip bersahur tau .
Aizah kat sini nak share beberapa tips untuk kita rasa bertenaga sepanjang hari berpuasa . Jom kita tengok .

Sudah pasti semua inginkan badan kekal cergas dan bertenaga semasa berpuasa , tidak kira wanita mahupun lelaki. Apabila badan kita cergas dan bertenaga, kita akan rasa seronok dan tidak menganggu aktiviti harian kita.

Ingin rasa cergas dan bertenaga di bulan puasa sebenarnya ia bergantung apa yang kita ambil sewaktu berbuka puasa dan juga sewaktu kita bersahur . Jika kita ambil makanan dan cara yang betul, In Shaa Allah kita akan rasa segar .

Bagaimana kita mahukan rasa kekal bertenaga sepanajng berpuasa?

1) Bersahur dan Berbuka dengan Kurma 
Seperti kita tahu, kurma sangat berkhasiat dan setiap bulan puasa kurma memang wajib ada di setiap rumah, ia membekalkan tenaga segera pada badan kita . Selain itu makan kurma juga mengikut sunnah Rasulullah s.a.w

2) Ambil air masak yang secukupnya dari waktu berbuka sehinggalah waktu bersahur. Sekurangnya 8 Gelas air masak.


3) Pemakanan semasa berbuka dan Sahur
Ambil makanan yang seimbang semasa berbuka dan sahur . jika boleh ikut step yang betul cara ini bukan sahaja bantu kita rasa cergas bertenaga malah kita juga terhindar dari masalah gastrik . 

4) Mengambil Set berpuasa shaklee . 
Alhamdulillah, saya juga ambil set berpuasa shaklee ini, kesannya kita memang rasa cergas dan bertenaga . dalam sehari tu buat kerja seperti biasa tanpa rasa lemau . Aizah juga bagi hadiah untuk ayah , mak ,mak mertua dan nenek set berpuasa ini .Alhamdulillah mereka juga cergas dari biasa . Syukur sangat dapat membantu orang berpuasa kekal cergas dan bertenaga 
Jom aizah kenalkan set berpuasa shaklee ini :- 

1. MEAL SHAKE SHAKLEE

Membekalkan multivitamin yang dieperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat.Sebagai milk booster ibu menyusu.


2. PERFORMANCE DRINK SHAKLEE

Minuma isotonik semualajadi rendah sodium dan gula. Mengawal  dan mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Juga mengekalkan kelembapan kulit.


3. ESP

Membekalkan LONG LASTING ENERGY. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. Mencantikkan walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa

CERGAS BERTENAGA DENGAN SET BERPUASA SHAKLEE

Apakata mereka yang sudah mencuba ?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *