Bila sebut Tips pemasaran ni, macam-macam cara pemasaran kita ada dan boleh lakukan .Tapi yang penting kita dulu perlu nekad dan konsisten lakukan barulah kejayaan tu milik kita betul tak ?

Jadi kat sini aizah ingin share pada semua apa yang sifu aizah ajar tips pemasaran terancang supaya prospek terbayang-bayang kita bila nak beli product yang kita jual walaupun sebenarna ramai je ang menjual benda yang sama .

Ingin aizah ingatkan di sini , apa jua bisnes kita lakukan pun strategi pemasaran amat penting untuk memajukan bisnes kita , jika tiada strategi pemasaran ibarat kapal layar belayar tanpa kompas dan belayar tanpa hala tuju.

5 Tips Pemasaran ni cukup ringas tapi kita perlu nekad melakukannya di antaranya ialah :-

1) Kita Perlu Faham sasaran kita , apa yang mereka perlu dari kita ?  Apa yang mereka mahu dari kita ? dan yang akhir sekali adakah mereka mampu ? 

saya berikan satu contoh , kita iklan kan set sendi shaklee sudah tentu kita sasarkan orang yang sakit sendi, bila orang sakit sendi mesej kita bermakna dia memerlukan set sakit sendi tersebut kerana mahu pulih dari sakit sendi dan akhirnya kita cadangkan set sendi yang mereka mahu jika perlu boleh ikut bajet mereka .  nampak tak di sini ?

2) Kita perlu fahami bagaimana servis dan produk kita ini membantu mereka. Adakah produk kita ini bebetul sesuai dengan pelanggan kita? berbanding produk lain ? apa kelebihan produk kita?

Sebagai contoh lagi , Tudung kita jual ni memang membantu mereka menutup aurat , lainnya dari yang lain tudung kita jual ni tak perlu di iron dah boleh pakai. ini kelebihan yang mana nak senangkan pelanggan kita . 

3) Dari kedua-dua point di atas , kita gabungkan dalam usaha pemasaran kita, tak kiralah kita buat pemasaran secara offline atau melalui online, konsepnya adalah sama. Contoh online pemasaran melalui facebook , instagram ,telegram dan sebagainya.

4) Konsisten buat ketiga-tiga tips di atas untuk pemasaran kita, pasti pemasaran kita membuahkan hasil yang lumayan.

5) Sudahkan kita mempunyai bisnes yang bagus ? yang mudah tapi hasilnya lumayan ? atau anda selalu bertukar-tukar bisnes kerana tidak tahu teknik pemasaran ? 

SAYA INGIN MEMBUKA PELUANG PADA ANDA , TIDAK KIRA ANDA SIAPA 

surirumah? pelajar ? pekerja? penganggur?

kita semua boleh berjaya dan dapat pendapatan lumayan dengan BISNES SHAKLEE .

group kami sentiasa membantu pelbagai tips pemasaran , tips bisnes yang membantu kita berjaya , membantu kita dari zero mengenai bisnes sehingga menjadi hero dalam bisnes kita .

Jangan lenggahkan masa yang ada , hubungi saya segera untuk saya bantu anda keangkasa kejayaan

your bisnes leader noraizah mohd 017 305 3031 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *