Semasa hamil , Memang kita akan ada alahan . Alaham ketika hamil ni pula berbeza setiap individu. Ada yang alahan naik jerawat yang banyak di muka , muka gatal-gatal semasa mengandung , muka kusam semasa hamil dan sebagainya . Perubahan ni di sebabkan oleh perubahan yang sedang berlaku dalam badan kita . Jika tidak di atasi, kita akan rasa tidak selesa dan rasa rimas juga bila lihat banyak jerawat dan paling sedih ia akan meninggalkan parut yang sukar di pudarkan.

Setiap wanita mesti nak kelihatan cantik berseri kan ? walaupun semasa hamil. Jadi aizah nak share beberapa tips untuk ibu-ibu supaya jerawat dapat di atasi dengan segera.

Tips atasi Jerawat Ketika Hamil :-
1) Sabun Pencuci muka – wajib pastikan sabun pencuci muka kita pakai adalah yang sesuai dan bebas dari bahan kimia . Bahayanya bukan sahaja pada kulit wajah kita , malah bahan kimia tersebut akan meresap ke dalam darah kita . bimbang jika akan memberikan kesan pada bayi dalam kandungan . jadi pilih lah yang semulajadi

2) Jaga pemakanan- Cuba cek dan kesan , makanan apa bila kita ambil, jerawat kita semakin bertambah . contoh seperti kacang. jadi bila ktia dah dapat kesan . hentikan terus ambil

3) minum air yang cukup – bila air tak cukup , kulit kita mudah kering dan boleh jadi mudah dapat masalah . jadi pastikan setiap hari ktia minum air yang mencukupi .

4) jangan Picit jerawat – bila kita picit jerawat , risiko nak dapat parut jerawat dangat tinggi selain itu , risau jika ada kesan lain .

5) Kosmetik – perhatikan juga kosmetik yang digunakan sesuai ataupun tidak .

6) ambil supplement tambahan – Alhamdulillah semasa aizah hamil , aizah memang ambil supplement sebab aizah memang ada masalah ekzema teruk . semasa hamil bila ambil supplement ini . masalah ekzema tak datang lagi .

Jom tonton video ini untuk ketahui supplement apa yang aizah ambil :-


atau untuk lebih cepat , terus sahaja hubungi aizah di :-

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *