Tahniah jika anda sedang hamil , Saya doakan sentiasa sihat , di permudahkan dan dilancarkan urusan sepanjang kehamilan nanti . Aminn . Bila kita mengandung banyak sangat perubahan yang kita alami . bukan sahaja fizikal malah perubahan emosi , hormon pun turut berubah. Suami perlu banyak bersabar apabila isteri sedang hamil . kerana perubahan ini mungkin suami akan rasa pelik , nak marah dan sebagainya . Sabar ya . Ibu hamil dia mengambil masa nak serasi dengan perubahan .

Selain itu , suami juga boleh start sediakan KEPERLUAN WANITA MENGANDUNG pada isteri . Banyak juga sebenarnya jika di senaraikan . jadi saya senaraikan yang penting-penting sahaja ya .

1 ) Semasa hamil , mungkin baju seluar akan tidak muat , jadi bolehla suami belikan yang baru mengikut kesesuaian nanti .

2) Semasa hamil ni juga , cuba Pasang surah-surah yang bagus di amalkan oleh isteri dan suami iaitu surah maryam , surah yusuf dan surah luqman .

3) suami juga dah boleh start beli sikit demi sedikit keperluan bayi , sebab ia boleh mngurangkan rasa terlalu banyak pembelian satu masa . maklumlah barang baby pun sekarang mahal-mahal . jadi boleh pilih beli dulu yang wajib di beli

4) Suami sediakan makanan yang berkhasiat untuk isteri , mesti ada protien, kalsium , mineral untuk membekalkan nutrisi lengkap pada badan dan juga bayi dalam kandungan .

5 ) Suami Boleh sediakan supplement untuk ibu hamil , ia sangat membantu untuk melengkapkan nutrisi ibu hamil yang sangat perlukan nutrisi ,mineral dan vitamin yang lengkap untuk diri sendiri dan juga bayi .

6) Dah boleh start beli set berpantang pula pada isteri dan juga set newborn bayi tau .. jangan beli sekaligus , beli la setiap bulan sikit sikit kelengkapannya .

Haaa ini adalah yang penting smasa hamil tau . apa pun enjoy moment moment ni ya .

semoga membantu .

Boleh klik button whatsap di bawah untuk tahu lanjut mengenai set ibu hamil dan juga set berpantang tau .

This image has an empty alt attribute; its file name is shakleebandarseriputra-01-1-1024x1024.png

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #KERJAdarirumah #bisnesdarirumah #bisnessambiljagaanak

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *