Sembelit memang panik di buatnya lagi kalau anak kita yang alami masalah sembelit ini. Ada yang kena masalah sembelit ini sehingga berminggu tidak membuang, adakalanya sehingga menangis-nangis nak membuang. Sembelit ini boleh terjadi akibat pelbagai punca sembelit, diantaranya disebabkan pemakanan seharian kita , kekurangan air , kekurangan makanan berunsurkan serat malah ada juga disebabkan oleh ubatan.

Di antara beberapa cara yang boleh kita ikhtiar untuk melawaskan anak sembelit adalah :-

  1. Memberi makanan serat , kita boleh kerap memberikan makanan yang mengandungi serat seperti bijian , buah-buahan dan sayur-sayuran.
  2. Cukupkan air pada anak-anak. anak -anak kadangkala memang sukar nak minum air masak yang mencukupi, tetapi kita perlu juga pastikan anak-anak ambil air yang cukup supaya sembelit dapat di atasi dengan segera.
  3. Beraktiviti – kita juga boleh membantu anak-anak kita buat sedikit senaman pun ok juga supaya membantu usus turut bergerak.
  4. Seterusnya ambil vitamin , aizah sarankan ambil meal shakes untuk mengatasi masalah anak sembelit ini . meal shakes ni sangat bagus pada anak-anak kita supaya melawas kan. Alhamdulillah aizah juga berikan anak aizah meal shakes supaya pembuangan lancar dan tiada masalah sembelit.
Image result for khasiat meal shakes shaklee

banyak khasiat meal shakes ini pada kesihatan anak-anak kita termasuklah membantu tumbesaran anak-anak kita, selain itu meal shakes juga bantu tingkatkan selera anak-anak kita tau. jadi memang bagus sangat kita hadiahkan meal shakes pada anak-anak kita .

testimoni anak yang dah tiada sembelit sejak amalkan meal shakes :-


Bila anak sihat , kita rasa lega sangat kan . jadi sangat di sarankan kita ikhtiar dengan meal shakes ini untuk kesihatan anak-anak kita .

untuk keterangan lanjut , boleh hubungi aizah . In Shaa Allah sedia membantu ibu bapa untuk sama-sama tingkatkan kesihatan anak-anak kita.

jom klik pada button whatsap untuk terus mesej aizah .

This image has an empty alt attribute; its file name is whatsap.png

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *