Macam-macam resepi dah cuba dan dah masak tetapi anak masih juga tak nak makan, memang buat ibu-ibu pening dan risau kan. yelah sebab ia sangat penting untuk tumbesaran dan juga memberikan tenaga pada anak anak kita. Masalah tak nak makan ni bukan sahaja di kalangan baby malah di kalangan kanak-kanak dah besar pun ada.

Kadang-kadang kita marah anak-anak kita sebab tak nak makan . jadi kat sini aizah nak kongsikan beberapa cara yang boleh kita lakukan untuk membantu anak-anak kita tambah selera makan. Ibu-ibu tahu tak ada beberapa makanan yang boleh ktia jadi sebagai perasa semulajadi tau . jom kita tengok :-

  1. Epal – epal ni membantu sistem pencernaan supaya lebih efektif lagi. ada setengah anak suka sahaja tetapi ada yang tak suka . jadi kita boleh buat kan anak jus epal.
Image result for jus epal

2. Anggur antara buahan yang mempunyai zat asidik untuk membantu tubuh badan kita cernakan makanan dengan baik. Selain itu, buah anggur ini dikatakan bantu untuk tingkat rasa lapar dan sekaligus mungkin boleh tingkat selera makan anak-anak kita .

Related image

3. Tomato juga sebenarnya boleh bantu meningkatkan kembali selera makan anak kita.

4. Snek kering , jangan salah faham, snek kering ni bukan jajan tau , tetapi kita boleh kenalkan kismis , kurma ,buah tin, kacang badam, welnut. kerana ia sangat bermanfaat pada badan anak-anak kita. Jika ambil dengan kerap , ia mampu untuk tambah selera anak-anak kita.

5. Pikat anak-anak dengan makanan kesukaan mereka , ytang penting makanan itu perlulah berkhasiat, bukan jajan ataupun makanan yang memudharatkan.

5. Meal shakes . Meal shakes ini kan ibu-ibu ia sangat bagus untuk anak anak kita supaya lebih berselera makan selepas ini. meal shakes ini juga memberikan anak kita nutrisi yang terbaik supaya tumbesaran yang bagus. Alhamdulillah aizah juga berikan pada anak aizah meal shakes ini . Meal shakes ini juga , bantu untuk tingkatkan imun anak-anak kita . sekaligus bantu untuk elakkan atau selesaikan masalah sembelit anak-anak kita.

Alhamdulillah kan .. mujarab untuk anak-anak mereka , in shaa Allah mujarab juga untuk anak-anak kita nanti . jom ikhtiar dengan meal shakes untuk tingkatkan selera anak-anak kita dan juga sistem inum anak-anak kita

jom ketahui dengan lebih lanjut dengan hubungi aizah ni

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  ðŸ™‚



Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *