Saya mulakan bisnes shaklee sejak oktober 2013. Pada Awalnya saya terjatuh hati mengunakan cream herbal blend untuk anak saya yang alami ekzema teruk. Tiba-tiba saya nampak kawan kongsikan dia membuat bisnes shaklee, nampak menarik daripada perkongsian dia di facebook ketika itu mengenai bisnes shaklee dan produk shaklee, Terus saya jumpa kawan saya merangkap upline saya sekarang ini . Saya setia bersama bisnes shaklee sudah hampir 10 tahun. lama tu kan . Ada sebab kenapa saya setia bersama bisnes shaklee ini.

Antara 9 sebab kenapa komuniti bisnes shaklee sangat best adalah :-

1 – Rakan bisnes shaklee yang sangat rapat walaupun berlainan kumpulan. Walaupun kami berlainan kumpulan , tapi kami sentiasa bertukar pendapat , idea bagaimana nak tingkatkan lagi bisnes shaklee yang kami jalankan ini.

2- Membuat aktiviti atau projek bersama-sama secara berkumpulan . cara ini sangat best, bila kita membuat aktiviti atau projek bersama automatik kita boleh pushkan diri kita supaya komited untuk membuat task yang di berikan, berbanding kita buat sendirian , mungkin tidak komited. membuat aktiviti bersama juga bantu mengeratkan lagi silaturahim kami samaada dekat mahupun berjauhan. seperti projek yang sedang berjalan ketika ini BLOGMEGASHAKLEE yang di sertai oleh kumpulan-kumpulan berbeza dan master-master juga berbeza.

3- Tidak kedekut ilmu. Semua orang tahu, ilmu bisnes sangat mahal dan limited. Dalam komuniti shaklee kami , ramai yang sedia memberikan perkongsian ilmu, kadang kadang hampir setiap hari ada sahaja perkongsian ilmu daripada rakan bisnes shaklee. Pelbagai ilmu di berikan bukan sahaja ilmu bisnes malah ilmu mengenai produk , mengenai pengalaman bersama shaklee ,

4- Semangat dan kekuatan . Dalam komuniti bisnes shaklee kami , masing-masing bantu memberi kata-kata semangat , nasihat , kata-kata motivasi dan juga kami saling memberi kekuatan untuk teruskan usaha untuk berjaya dalam bisnes.Dengan komuniti positif ini , saya bertambah semangat dan sayang untuk tinggalkan bisnes shaklee . komuniti yang ambil berat pada rakan bisnes . Jika ada rakan bisnes yang sedang down , pasti ada yang mesej berikan kata dorongan supaya bangkit dan teruskan usaha.

5- Upline sebagai mentor dalam bisnes yang sentiasa memberi tunjuk ajar . walaupun ketika itu kita down , tapi dia datang menghulurkan tangan tarik kita supaya bangkit bangkit dan teruskan usaha. Downline juga rapat bersama bergerak melakukan aktiviti untuk tingkatkan bisnes shaklee .

upline saya

6- Master-master shaklee yang tidak sombong. Ramai master yang peramah dan sentiasa membantu. Walaupun kita sudah berada di level ke berapa dari master tersebut , master tetap membantu kita untuk berjaya . Malah ada master dari kumpulan berbeza juga turun sama-sama memberi motivasi, kata-kata semangat supaya bisnes shaklee grow. Tidak mengira asal usul dan ranking berapa, kita tetap boleh menimba ilmu bersama mereka. woww syokkan .

gambar bersama master-master terdekat saya

7- Perkongsian testimoni, biasanya testimoni ini ramai yang sukar nak berikan pada umum. tetapi komuniti shaklee kami, ramai yang berbesar hati memberi perkongsian testimoni untuk di gunakan bersama, seperti team supermomshaklee sedang jalankan projek supermom shaklee story , saya juga sertainya.

8- Pekerja-pekerja shaklee yang baik sentiasa membantu dalam segala hal . bila pekerja shaklee yang baik dan service tip top kita juga sangat selesa untuk membuat pembelian samaada di online ataupun di HQ dan Branch shaklee .

Bestkan komuniti bisnes shaklee kami, Jika anda sedang tercari-cari bisnes apa yang sesuai, yang best . jawapannya sudah tentu bisnes shaklee .

untuk tahu lebih lanjut , jom whatsap saya dulu, kita sembang- sembang bisnes dengan klik gambar logo whatsap di bawah.

Ini adalah video kami semasa business leader national conference 2023 . Alhamdulillah best sangat ukhwah sesama kami .

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *