Sebagai ibu bapa , kita mesti nak yang terbaik untuk anak-anak kita betul tak? jadi sama juga dengan pemilihan vitamin atau supplement apa yang selamat kita bagi pada anak setiap hari. Sebelum kita buat pembelian , wajib kita cek apa kandungan atau bahan yang di gunakan dalam vitamin c kanak-kanak tersebut , pastikan kandunganya selamat dan tidak merbahaya. Lagi-lagi supplement untuk kanak-kanak kita perlu ambil tahu berlipat kali ganda .

2 Perkara ini wajib cek semasa nak beli vitamin c untuk anak kita

1- Tanpa Gula
Pastikan vitamin c atau supplement yang bakal anak kita makan setiap hari itu , tanpa gula tambahan perlu cari memang free sugar . Baca dan teliti label yang di letakkan pada botol atau plastik vitamin c tersebut.
antara terma yang Bermaksud ada gula iaitu :-
– sucrose
– Multodextrin
– Aspartame
dan ada lagi yang lain perlu kita tititk beratkan

2- Pewarna Tiruan
Elakkan vitamin c yang anak kita makan ada pewarna tiruan . perlu cek betul betul , kadangkala dia tan mention ada pewarna tiruan tapi dia tulis kod tertentu .

sebagai contoh , gambar di bawah ini adalah vitamin c kanak-kanak yang mempunyai gula yang tinggi

Tips Memilih Vitamin C Chewable Yang Sesuai Untuk Anak

Jadi terbuktikan , tak semua vitamin c di pasaran ni elok di ambil dan tak semua vitamin c di pasaran tanpa ada gula . jadi hati hati sebelum membuat pembelian dan makan vitamin c hari -hari .

antara Kesan jika ambil secara beterusan , boleh menyebabkan gigi cepat rosak , kandungan gula tinggi dalam darah mungkin alami masalah diabetis waktu kecil . Jadi hati- hati .

Saya syorkan kita berikan vitamin c daripada shaklee , kerana ia selamat tanpa gula tiruan , tanpa pewarna tiruan

Vitamin c Chewable ini sesuai untuk kanak-kanak kerana kandungannya 250mg sahaja . Dia di buat dari buah-buahan yang semulajadi yang boleh di ambil kanak-kanak yang sudah boleh mengunyah sehinggalah warga emas. untuk Ibu hamil juga sangat sesuai di ambil , dia mengurangkan rasa loya ketika hamil dan juga mengurangkan rasa asyik nak makan asam ketika hamil.

banyak keistimewaan vitamin c chewable ini berbanding vitamin c yang lain :-

vitamin c chewable boleh di bawa kemana-mana sebab dia sangat banyak kegunaan pada kita , bukan sahaja membekalkan vitamin c malah lebh daripada itu . Yang paling best dia boleh bantu mengurangkan rasa mabuk ketika berjalan jauh. haaa menarikkan vitamin chewable ni .

Manfaat vitamin chewable ni juga sangat banyak untuk kanak-kanak dan juga orang dewasa .

Selain vitamin C chewable , kita juga mempunyai HERO KIDDO shaklee yang mempunyai kandungan vitamin c

Hero Kiddo shaklee ini sejenis gummies dan berbetuk bear , ia menarik minat kanak-kanak untuk mengambilnya setiap hari . Anak-anak kita boleh kunyah ataupun hisap heri kiddo ini seperti gula-gula sahaja . mudah sangat . Warna yan semulajadi yang di ektrak daripada ceri dan blueberry , ia juga tiada gula tambahan . Jadi dia juga memang selamat di ambil untuk anak – anak kita setiap hari . kandungan dia pula ada elderberi, vitamin c , vitamin D dan juga zinc untuk membantu tumbesaran anak-anak kita dan juga kuatkan sistem imun anak-anak kita.

Hero kiddo ni pun banyak khasiat dia untuk anak anak kita , oh ya bukan anak sahaja yang boleh makan tau , kita pun boleh makan sama . sedap. saya masa hamil pun memang makan untuk hilangkan rasa loya masa hamil .

Jom , lindungi anak-anak kita dan juga kuatkan sistem imun anak anak kita dengan pengambilan vitamin c shaklee yang selamat , semulajadi dan juga berkesan . Anak-anak memang happy makan chewable dan hero kiddo ni , jadi pada ibu bapa yang ingin belikan supplement untuk anak-anak , jom dapatkan daripada saya di 0173053031 atau klik sahaja button whatsap saya di bawah untuk lagi mudah dan cepat .

jom hubungi saya untuk dapatkan vitamin c shaklee 2023 ini dengan klik no wzup saya di bawah .

This image has an empty alt attribute; its file name is shakleebandarseriputra-01-1-1024x1024.png

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #motivasi #motivasibisnes #ibuberbisnes #wanitaberbisnes

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *