Ramai yang lepas bersalin terus target nak kurus dengan cepat . Tapi tak semua berjaya dapat berat ideal seperti yang di inginkan betul tak ? . Ada yang kata masa berpantang nilah bagus , berat badan cepat turun tetapi di sebaliknya ada yang berat semakin naik selepas bersalin. Jadi aizah nak bongkarkan beberapa punca dan cara nak kurus dengan cepat . In Shaa Allah cara ini kita boleh buat yang penting kita kuat semangat , konsisten dan tekadkan misi nak kurus dan nampak cantik berseri .

Apa punca sebenarnya kita jadi susah betul nak kurus ?

1) Makan Tengah Malam
Seperti biasa , bila kita dalam pantang dan lagi-lagi kita menyusu bayi , kita akan kerap sangat lapar lapar . kadang tak sampai 3 jam akan rasa lapar dan dahaga balik . Seperti kita tahu makan pada waktu malam memang menyebabkan berat badan cepat naik seperti di pam pam gitu . Jadi cuba kita kurangkan makan pada waktu tengah malam untuk mengurangkan rasa lapar , kita boleh ambil overnight oat sebagai ganti kepada makan tengah malam kita nanti .

2) Makan 2 kali Tanpa Di Sedari
Makan lebihan makanan anak kita , Ramai ibu yang ada perasaan sayang makanan apbila anak tak habis makan , jadi nak tak nak kita habiskan semua makanan , lauk tadi walaupun kita sudah makan dan kenyang . Ini juga jadi punca kita terlebih makan . Walaupun makanan itu makanan bayi , kita perlu ingat makanan bayi juga ada kiraan kalori yang perlu kita bakar jika terlbih ambil .

3) Makan dan Minum sambil berdiri
hihihih. ada tak yang kadang tu sebab tak sempatkan , makan atau minum pun adakala sambil berdiri sebab nak cepat . Anak menangis nak di dukung dan kita pula rasa sangat lapar , jadi 2 in 1 kita dukung sambil makan dan minum . Ataupun sambil memasak kita makan sekali sebab nak jimat waktu.

sebenarnya menurut kajian , laporan kajian di page popsugar , Bila kita makan dan minum berdiri ni kita lebih cenderung makan lebih banyak dari biasa tanpa kita sedari . jadi jomlah kita ubah sedikit tabiat makan atau minum sambil berdiri ni .

4) Makan makanan refined carbo yang berlebihan
Refined carbo ini adalah seperti nasi putih , tepung gandum , roti putih . memang pun makanan seharian kita yang ni kan . ada kajian kata , kalau kita makan secara lebih akan menyebabkan berat badan kita naik secara mendadak walaupun kita sedang menyusukan bayi . Jadi kita perlu jaga portion pengambilan makanan ini atau nak lebih mudah kita tukar kepada complex carbo atau real food iaitu seperti beras perang ( brown rice) , roti whole meal .

5) Kurang Waktu tidur
Tak di nafikan , apabila ada anak kecil, waktu rehat dan tidur kita sudah berubah sangat kan . lagi kalau bayi kita menangis di waktu malam dan sukar tidur . Ada satu kajian menyatakan , apabila kita kurang tidur , paras kartisol akan meningkat di mana punca metabolisme ibu tidak membantu untuk membakar lemak dan kalori . aduhai patutlah kan metabolisme kita jadi rendah sebab tu kita payah sangat nak turunkan berat ni . Untuk stabilkan paras kartisol kita boleh mengurangkan atau stop pengambilan berkafien dan kurangkan apa yang boleh buatkan kita jadi stress .

6) Skip Sarapan Pagi
Alamak , kadang-kadang tu memang terlupa juga nak ambil sarapan pagi , sedar -sedar dah tengahari , yelah kan kita sibuk menguruskan anak-anak kita, ada juga kita fikir , “ALAH TAK PELAH DIET LA , AMBIL MAKANAN LUNCH JE TERUS” saya pun selalu macam tu , kena ubahla kan .. ambil sekeping sandwich pun cukup kan dengan air kalau betul tak sempat sangat . tetapi dengan syarat ambil yang bernutrisi tinggi untuk jadi pemancu metabolisme berfungsi.
Jadi lepas ni jangan skip sarapan pagi ya .

7) Kurang nutrisi gemuk tanpa sedar
Makan makanan pelbagai hidangan dan sedap-sedap memang jadi satu kepuasan pada kita . Ada yang tak kisah pun mengenai berapa kalori kita ambil kerana hanya mementingkan rasa sedap dan kenyang . Dan juga tidak mengambil tahu pun ada atau tidak nutrisi yang lengkap dalam setiap hidangan kita . tau tak , kalau kita kurang nutrisi sebenarnya salah satu punca juga kita jadi gemuk tanpa sedar . Selain itu , bila kita kurang nutrisi , kita akan lebih cepat rasa penat , letih , hilang focus dan juga boleh menganggu kesihatan .

Jadi bermula hari ini , kita perlu tahu makanan yang kita ambil itu ada nutrisi dan juga wajib tahu berapa kalori yang kita ambil .

Cara Kurus Dengan Cepat Walaupun Kita ada masalah di atas

Mesti kita dah risau kan , sebab ada beberapa punca kat atas tu memang berlaku pada diri kita sendiri . Jangan risau , ada cara untuk kita kurus dengan cepat tanpa mengurangkan susu badan kita jika kita menyusui bayi dan tanpa mengurangkan nutrisi yang wajib kita ambil . Haaa best kan .

Jom saya kenalkan pada anda set kurus shaklee yang sesuai di ambil ketika berpantang dan juga menyusu bayi kita . malah membantu susu badan kita bertambah lebih daripada biasa . dalam masa yang sama set menyusu ini bantu menyalurkan khasiat yang baik pada bayi kita.

Set kurus ini sangat sesuai untuk ibu menyusu :-

1) ESP
ESP ini sangat membantu kita akan rasa kenyang lebih lama , jadi sekaligus bantu untuk kurangkan rasa lapar ketika tempoh menyusu . ESP ini juga sangat bagus untuk turunkan berat badan , apabila kurus bantu badan fit tanpa gelebeh .

2) Lecithin dan omega
gabungan mantap lecithin dan omega pula sangat membantu untuk bakar lemak-lemak yang ada . selain itu bantu diri kita rasa cergas dan bertenaga . Ramai orang berebut beli omega dan lecithin ni untuk kempiskan perut .

3) Alfalfa ini bantu untuk mengeluarkan seala toksin dalam badan kita , sebab bila kita badan besar , banyak toksin dalam badan , bila banyak toksin dia menyekat dan lambatkan proses nak kurus dengan cepat .

set kurus ini paling popular di kalangan ibu berpantang dan ibu menyusu sebab dia memang sangat membantu .

saya yakin nak ambil set kurus shaklee sebab ia selamat di ambil . Maklumlah sekarang banyak produk di pasaran tanpa kita tahu bahan yang di gunakan . Berbeza dengan shaklee . Shaklee :-
1- tiada pemanis tiruan
2- tiada pewarna tiruan
3- tiada pengawet tiruan
4 – Tiada perisa tiruan
5- Produk rendah glisemik
6- Produk bukan GMO
7- Produk tanpa gluten

Antara testimoni yang berjaya menurunkan berat badan dengan pengambilan set kurus shaklee

Jadi apa tunggu lagi , jom mulakan perjalanan penurunan berat badan kita bersama set kurus shaklee hari ini juga . masa tak tunggu kita . tapi lemak sentiasa bertambah jika kita tidak usaha dari sekarang . jom raya nanti kita nampak lebih slim , cantik dan kurus . hubungi aizah hari ini juga di 0173053031 atau klik di gambar whatsap di bawah untuk terus ke whatsap aizah .

This image has an empty alt attribute; its file name is shakleebandarseriputra-01-1-1024x1024.png

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *